|
|
|
|---|---|
| Här är en m5 3,8 i hörby. Vad tror ni om den? | |
|
Sedan: Länk Touring: Länk Mvh Philip |
|
|
volvouser: Välkommen, är det någon av bilarna som Philip länkar till? Mvh |
|
| japp sedanen | |
|
Jag ställer mig frågande till ratten i sedanen. Den var väl knappast standard -94? Mvh Philip |
|
|
Det måste vara en E36-ratt! Mvh Philip |
|
|
Jodå det är standardratt. Kod 255 3ekrad sportratt med airbag. Den i CGA kom till 1994årsmodell och ersattes till 1995årsmodell av den allra snyggaste ratten som fanns till E34. 3ekrad sportratt var populär i Italien och UK. Länk Det man kan minnas när det gäller Sv-sålda M5 3,8 är att det endast finns följande; 1992 Limo; 2st Avusblau (kungens), Lagunengrün (demobilen med långt över 30000mil) 1993 Limo; 1st Avusblau 1993 Touring; 1st Avusblau 1994 Limo; 2st Diamantschwarz, Mugellorot 1995 Limo; 3st, Avusblau, Cosmosschwarz, Arktissilber 1995 Touring; 1st Oxfordgrün Allt som allt 10st av 3566st tillverkade LHD M5 3,8. Det har funnits ytterligare minst en; PFU041 den Daytonavioletta Touring-94an som testades av Teknikens Värld 0-100km/h på 5,5sek. Jag har ratten från den=). Har för mig det fanns en till 94as Limo. Jag reserverar mig från senare export/skrotning. Rekommenderar att skriva på e34m5.se för expertkommentarer. Stephan |
|
|
Jag ger mig igen :-) Men är den inte ovanligt lik en E36-ratt? Mvh Philip |
|
|
Jo, det stämmer. Jag hade den typen (eller väldigt lik) i min M3 93´a.. Mvh Jimmy |
|
| Snyggt med mattsvart huv???? | |
|
I princip alla rattar monteras i varje serie. Standardratten M-ratten "710" i E34 gick att få i E36 och E31. Medan nya 255ratten förutom i tidigare nämnda även fanns till E39. Stephan |
|
|
Stephan735i: om du menar att ratten du länkar är samma som sitter i m5 sedanen i Hörby så har du nog kollat lite väl snabbt på bilden i annonsen. Är det inte denna ratten Länk Kom väl redan på e30 modellen, tveksam till att den fanns med airbag vilket det dock står i annonsen.... |
|
|
acer84; Det menar jag inte. Dock är koden densamma "255" både till 1994årsmodell och 1995-96årsmodell. HörbyM5ans har en 94. Den ratten "94ans" kom till 1994årsmodell. Den finns med airbaglampa i ratten för eftermontering i äldre E36/E34, den du länkar har just en airbaglampa. Det saknas på fabriksmonterade. Ville man ha den fabriksmonterad gick det endast att få till 94årsmodell. Ville man ha treekrad ratt innan 94 blev det kod 708 M-ratt utan airbag. Den gick få under alla år av E34 utomlands, inklusive 95-96! 708 ratten; Länk gick en M5-95 till Libanon och en 540iT/6-96 till UK med den ratten + ett tiotal 94-95års 540i/6 ytterligare till UK Stephan |
|
| ac fungerar inte på denna och edc fungerar inte heller. fjäderbenen fram är från 540 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.