|
|
|
|---|---|
emilo |
Min växelspak är slapp och känns som om man rör i en bunke med sockerkakssmet. Går det fixa smidigt/billigt eller är det bara att slänga växellådan på tippen? |
|
Det är väl bara att lära sig leva med det, det är ju trots allt 17 år gammal. Jag har kört två år gamla bilar som redan har blivit sådana. Jag antar att en renovering av växellådan skulle göra den mindre sladdrig. |
|
-hitman- |
det e inte lådan det e fel på det e bussningarna i spak stället som e dåliga byt dom till brons eller nylon ska du se att d blir mer känsla än original gummina som är där!! |
| Surrar du med en BMW verkstad så har de ett litet reserv-kit med nya bussningar, kostar ca.300:- om jag inte missminner mig helt. Enligt utsago så åker man på att montera ned drivlina och avgassystem, men ej lådan, men det lär det vara värt för lite "styvare" lägen! | |
|
Tjena! jag har en 323i -84......som inte är slapp längre! jag svarvade egna bussningar och pressade dit, på så sätt blev den lite tajtare än med originalbussningar åxå. jag klarade det utan att plocka ned kardan och blås...men frågan är om det inte hade varit lättare att plocka ner det. om du gör egna bussningar så använd inte "teflon" (det är för mjukt!) det finns andra sorter tex nylon eller PTFE motsv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.