|
|
|
|---|---|
| Jag har varit ute ock kört i snöstormen med mina nya nokia wr 215/65-16 dubbfria. Dem går förvånandsvärt bra i snön. Går även stabilt att lägga upp bilen i sladd. Jag har en 728ia-97. Någon mer som varit ute i snön? | |
|
Ingen snö här i Ängelholm idag, men kan bara säga att mina odubba Michelin Alpin-däck funkade bra i förra vinterns snöväglag. Sedan förra vintern har min 728 uppgraderas med Alpinachassi + lite bättre frambromsar med nya ok skivor("borrade" zimmermann) och hårdare belägg , så det ska bli intressant och sedan om det blir annan känsla även på vintern. e38an är väldigt trevlig även om den inte är någon racer. |
|
|
var ute idag i sthlm med min 7a och det suger med dubbfritt... jag åker o skiftar till dubb omgående.. och mina dubbfria var t.o.m hakkas nyaste men som vanligt så suger dubbfritt.. LÄÄÄÄÄNGE LEVE DUBBDÄCKEN en 7a är en tung pjäs och visst den plogar slask och modd bra men är helt kass i branta nerförsbackar och uppför! ingen bra vinterbil bland is och slask |
|
|
Länk Mvh Philip |
|
| Har en 740 -95 och för mig börjar livet sidledes (med vilje) denna säsong. ;-) | |
|
Jag fortsatte på den andra tråden, som Philip länkade till... Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.