AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.086

Ang eftermontering av delar från E39 till E38

Visa användare
57
maxemus
725 tdsa -97
Hej!

Har just inhandlat ännu en E38 -97 725 TDS ,Äntligen få testa lite diesel i en 7:a =)

Var fullt medveten om att det var ett extremt pixel bortfall på både den digitala klimaten + kombiinstrumentet. + till min förvåning så hade någon slitit ur CD-växlaren..

Så nu till frågorna!

1: Bak där CD-växlaren en gång suttit så finns bara ett hål + 2st kablar, en rund flerpolig kontakt och en 3 polig, är dessa till CD-växlaren? och är det bara att inhandla en beg. och isf från vilka årsmodeller är det just den kontakten? passar från E39?

2: Har läst på forumet att byta från den digitala klimaten med "snurrhjul" till den "nyare" kan medföra problem, stämmer detta eller gällde det bara vissa årsmodeller. vad ska man tänka på!?

3: gällande kombiinstrumentet, passar det från en 525 tds med "stora" datorn... Jo jag vet att man kan skicka iväg å få det fixat för 3000:- men har fått tag ett fullt fungerande från en E39 diesel... båda har "ryggsäcken" bak på instrumentet...

Tack för ett jäkligt bra forum

ps: vet inte om det spelar någon roll men bilen är utrustad med 4:3 skärmen + GPS
ra
45
ramq
740iA -95
1: Jag har läst runt en del kring just orginalmonterade kasettdäcken på E38 och vid något läge bytte dom kommunikationsbuss för Cd-växlaren. Det finns lite mer förklaring här: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.