AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.518

Byta av kylarvätska var tredje år?

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det första jag gör när jag köpt en bil är att läsa dels instruktionsboken, dels serviceboken. Har man inte de på svenska går de att beställa för en liten summa hos den lokala Auktoriserade verkstaden.

Efter det vet man ju vad bilen behöver för att skötas på bästa sätt. Det är ju ägaransvar att hålla bilen i gott skick för att undvika problem. Ungefär som idioter som gnäller när de får anmärkningar på bilprovningen. Det är för att de inte anlitat adekvat personal alt kolkat igenom bilen själv, att hålla bilen i skick de just får en anmärkning.

Mvh
Asken
Roffa1
alex452: Om Novation själva erkänt att de gjort en miss med din service, så kan du ju istället försöka komma överens med dem om att i efterhand utföra dessa vätskebyten mot en reducerad avgift.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
tsaros: min egna erfarenheter, ett antal bilar som gått en bra bit över 20k där kylarvätskan aldrig bytts ut. Man kan sälnga ut pengar på allt möjligt onödigt som inte ger något tillbaka i längden eller spara pengarna till seriösa reparationer som man ändå måste göra.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det går att köra 7500 mil utan att göra en enda service också, det fick jag veta idag på en företagsbil. Men den bilen skulle jag inte köpa begagnad...
intressanta synpunkter...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.