AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.597

Möjligt att demontera endast plastglaset till instrumenthuset?

Ni
199
Niclaza
535d lci
Någon som vet detta?
Ska klistra på kolfiberfilm runt mätarna och behöver bara få bort själv plast glaset framför mätarna.!

Bilen är en e39 sedan 02a!
Tacksam för snabba svar!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Länk

// Mvh Andreas

Ni
199
Niclaza
535d lci
riktigt bra guide om man vill sätta dit aluringar..trodde det gick att bara lossa plastglaset ..men enligt guiden sitter glaset fortf på fastän han har demonterat huset, så jag tror inte man kommer åt riktigt ändå.....någon som vet om detta plastglas är limmat?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Men du ska väl inte klista kolfiber på glaset heller?
Ska du inte ha det istället för den svarta bakgrunden som är orginal?

Länken visar du hur du separerar glaset från instrumentbiten, sen om du monterar kolfiberfil eller ringar spelar mindre roll.

// Mvh Andreas

Ni
199
Niclaza
535d lci
Jo fast om du kikar på bild nr 9 uppifrån sett. Så är det själva huset utan instrumenten.
Där på baksidan av själva huset ska det klistras. Och inte på den del du plockar bort med mätarna...
Om du förstår. Går säkert att pilla in i huset och montera men hade varit betydligt lättare att bara lossa glaset och montera rakt framifrån istället för pilla inne o huset. Med ringarna är de inga problem då det bara är att klicka på dem. I hålen, men här ska det klistras med precision, blir pilligt där inne! Filmen är färdigskuren!
Kanske Jag som tänker fel...

Länk till kolfiberfilmen så kanske du förstår hur jag menar :
Länk

Kolla artikeln : Instrument housing foil genuine carbon
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
ok nu är jag med, jag trodde du skulle ha en kolfiberbotten bakom dina nålar.
Förmodligen så måste du plocka ner allt lika långt som han i länken gjorde och sen separera glaset från resten.

// Mvh Andreas

Ni
199
Niclaza
535d lci
Tog tag i det igår ute i garaget.
Kan upplysa om att denna kolfiberfilm inte passar instrumenthuset om ni har alu-ringar runt mätarna...bara att kasta skiten och några hundra fattigare :-)

För övrigt går det inte att demontera glaset från huset utan man får pilla in filmen i ett av hålen sen montera baklänges samtidigt som man tittar genom glaset.

Ett annat tips är när man ska skilja mätarenheten från själva huset så sätt nålar som stoppar dem svarta "kryssen" från att hoppa tillbaka i ursprungsläge...
Annars får man vara typ 3 man för att få alla i rätt läge samtidigt!

Case closed!

Dem säger att det inte är bra att dricka alkohol när man tränar...så jag har slutat träna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.