|
|
|
|---|---|
|
Som sagt vissa delar till E32 750 är vansigt högt prissatta. Man kan ju tro att dom är gjorda av guld eller nåt. Var igår på Bilcentralen och förhörde mig vad om pinnbultar till 750 skulle kosta. Det är pinnbultarna som håller ihop byxrören och kattarna. Misstänkte att dom inte skulle vara helt gratis. Har kollat på bl.a realoem men blev ändå lite chockad. 1 st. pinnbult M10x35. Pris 174 sek/st och jag skulle ev. ha beövt 12 st. Det får nog vara. Några andra "bra" priser. 1 sats, 2 pinnar och ett låsbleck till dom främre fyrkolvsoken. Pris 528 kr/sats 1 Lackstifft Diamansvart metalic. Pris 166 kr/st. Man upphör aldrig att förvånas. //Mackan "fast i BMW träsket igen" | |
|
Det är samma sak med alla bilar, reservdelarna sjunker inte i pris bara för att bilarna gör det. En vän till mig skulle köpa en ny baklykta till en volvo 745, den kostade nästan lika mycket som han gav för bilen. // Mvh Andreas |
|
|
Jag åkte på att slanta 112 kr styck för avgaspackningarna mellan byxrören och kattarna, totalt 4 stycken, till min 750 E32. Att jämföra med en Opel eller liknande från samma år som har en packning á 19 kr. Min poäng är att det inte är samma sak med alla bilar, 750 är så pass sällsynta att det inte finns pirat-delar, då passar BMW på att ta riktiga ockerpriser för sina delar. Det är inte som att packningarna var mer avancerade än på andra bilar, det var samma plåtbit som vanligt. Jag kan förstå att det kostar att lagerföra delar till sällsynta bilar, men någon måtta får det ju ändå vara. |
|
|
Generellt tycker jag inte BMW utmärker sig med höga priser på reservdelar. Kolla på japanska bildelar, där kan det vara dyrt på riktigt, om det ens går att få tag på alla delar efter 10 år. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
$Marten, jag ersatte sprintarna till bromsbeläggen med ett par 3 eller 4" spik, minns inte riktigt, men kan mäta om du är intresserad :) sedan krökte jag dom lite i spetsen som stack ut genom hålet... Har funkat bra i flera år. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.