|
|
|
|---|---|
| Vart tömmer jag och fyller på? det sitter en stor insekts och sen en vanligt bult på sidan fast längre ner än den andra. är det där jag gör allt? | |
|
Det ska vara två stora insex (14mm) rakt under varandra. Den övre fyller du i. Den undre tömmer du ur. Börja ALLTID med att lossa den övre så du är säker på att den lossar. Tömmer du och sen inte får loss den övre så har du problems... Del 8: Länk Köp nya packningar innan du ger dig på jobbet. Om dom är kassa så kan du inte heller fylla på och då har du också problems... |
|
| på min är det en 15mm insekts. med det står på realoem ifall du kollar där | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
selaja : Var står det på RealOEM vilken storlek på skruvhuvudet (dvs storleken på insex) det är? |
| Tänk på det Frapp sa, att köpa nya packningar. De kostar bara några kronor. På min e36 hade den ena oxiderat så att den läckte, då kändes det skönt att ha nya till hands. | |
|
Min hade också oxiderat. Jag har inte köpt nya:( Fick använda packningssilicone istället, som provisorisk lösning. Funderar just nu på hur jag ska kunna byta till de korrekta packningarna utan att tömma diffen på olja... och som sagt lossa den övre pluggen först. Det är 14mm insex. Det är väldigt trångt på E36 att komma åt den övre pluggen. Ett tips är att köpa en 14mm insexhylsa Länk till hylsnyckel. Kapa sen av själva insexan med vinkelslip och använd en 14mm ringnyckel direkt på "stumpen" som du just kapat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.