AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.399

Hjälp! Få tag på justerskruv faceliftlyktor omgående!

Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Ena justerskruven har gått sönder i min högra lykta, 540 -01 facelift. Ska besikta om 2 veckor men får inte tag i någon skruv. Hur göra? Fanns en kille som sålde i powerbörsen men jag litar inte på honom då jag pratar med han. Ska skicka pengar till litauen? Är det någon som har en skrotad strålkastare. eller vad som helst? Att köpa en ny strålkastare är inget jag gör.

Mvh/Joel
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!

Kanske det här kan hjälpa?

Länk

Mvh/Saij
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
tack så väldigt mycket. Har aldrig handlat utomlands förut men nu gjorde jag ett försök. 170 kronor för en sats med frakt. Är dom till belåtenhet så beställer jag en till sats. Tack så väldigt mycket för tipset.

Mvh/Joel
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!

Ingen orsak! Bara kul att kunna hjälpa till!

Låt oss gärna veta ditt intryck av säljare/detaljer - positivt som negativt - det hjälper oss alla att hitta bra inköpsställen.

Mvh/Saij
Hoppas det blir en bra affär och att problemen löser sig. Tänkte bara berätta att jag själv oftast köper utanför landet då svenska priser har för mycket påslag, och jag har aldrig haft något problem.

Som jämförelse kan nämnas att jag ville skaffa nya strålkastarhus fram till min X5:a, då de gamla var repiga och hade en spricka (stenskott?) i plasten. BMW sverige ville ha 23 200 (tjugotre tusen) för två strålkastarhus - utan själva Xenonet. DEPO OEM strålkastarhus hittade jag på eBay England för 2500 kr inkl. frakt. Det är möjligt att DEPO inte är samma kvalitet som Hella, men själv betvivlar jag att de skulle vara sämre, och det motiverar åtminstone inte för mig en prisskillnad på tio gånger. Att begära så mycket är verkligen att försöka rövknulla sina kunder... NEJ TACK! :) ;)
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Fick mail vid 12 snåret " Your items has been shiped to you" Och fick personligt meddelande av säljaren och tackade för affären och att jag skulle meddela honom då jag fått grejerna om hur kvalitén var och om jag var nöjd eller inte, var jag inte nöjd så skulle jag ta kontakt med honom så skulle han rätta till det. Känns verkligen seriöst och det blev 170 kronor med frakt hem till dörren. Hittils verkar det väldigt lovande och det är knappast sista gången jag handlar utomlands! För som lasse säger så är det ett jävla rövknull med priserna här i sverige med alla dess påslåg :)
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Fick mina justerelement i fredags, Snabb leverans =). Nu idag så plockade jag isär lyktan och och byyte ut dom. Verkar vara bra kvalitét, Behövde bara putsa bort dom gjutna siffrorna då det kärvade lite men helnöjd. Dock så såg jag varför lyktan har pekat fel då ena justerskruven på utsidan har släppt från pinnen, så det ska limmas sen så... :) Dom gamla elementet var ju aningen spröda. Bara man titta på dom så gick dom i tusen bitar :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.