|
|
|
|---|---|
|
HJÄLP!!!! Min 523iA -96 har startproblem. Det började med att den en dag startade och jag körde 1,5 km och stannade för ett ärende. När jag kom ut till bilen efter knappt 5 minuter och skulle starta den så snurrade bara start motorn och den ville inte starta. Jag gick bak till bagage luckan för att kolla batteriet om de var något fel där, men inget fel där. Satt mig i igen och provade vips så starta den. Körde med bilen knappt 4 mil fram och tillbaka till jobbet. Följande dag skulle jag starta den på morgonen och då blev de samma fenomen att den inte ville starta. Lät den vara under dagen. Provade med start gas men ingen bättring. Hade ca 15 liter i tanken. Provade med att ha i 10 liter till i tanken men den vill inte nu heller. Efter några dagar så får jag hjälp av en bekant som kommer och kör carsoft programmet på datorn men den felindikerar inget. Kommer på att jag läst någonting med att man ska prova ha i "N" läget och helt plötsligt så hostar den till och startar. Bestämmer mig för att vara ute och köra med den ett tag när jag väl fått igång bilen. Efter ca 1 timma körning och 2-3 mil senare så lägger den av under körning. Jag får igång bilen igen och kör ca 2 mil och så lägger den av igen. Denna gång tar det längre tid innan jag får igång bilen igen. Lyckas köra den 1 mil där jag ställer ifrån bilen. Dagen efter så när jag ska försöka starta bilen så vill den inte igen. Har bytt kamaxel och vevaxel givare. Har haft i 20 liter bensin och testat med båda nycklarna men utan framgång! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.