|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Brända här om dagen nyaste kartorna 2011 i hastighet under 2x när man sedan sätter in den i bilen så tar det ett tag för att sedan hitta kartan men inga gatonamn syns för att sen slockna och starta om hela iDrive. Sitter redan sedan tidigare en bränd skiva som funkar hur bra som helst men denna nya med kartor för 2011 funkar inte bra alls? Vad är det för fel tror ni? | |
| Vad heter filen du har brännt? | |
|
menar du fil formatet eller själva namnet på filen? formatet är iso och nu är jag på jobbet så har inte tillgång till exakta namnet men det slutar på 97 för kartorna var uppdelade på 3dvd skivor och den som slutade på 97 var sverige med på. |
|
|
Har också brännt ner 2011 och det har funkat klockrent fram tills i eftermiddags när jag var på väg hem från jobbet, då startade i-driven om. Jag har inga problem med att gatunamnen inte visas. Se till att bränna på kvalitets DVD. Jag la upp en tråd om 2011 tidigare men den tråden togs bort av admin pga upphovsrättsskyddat materiel... |
|
| Verbatim skivor borde funka eller vad rekommenderas? | |
| Verbatim är kvalité. | |
| Visst Verbatim kvalite,men det spelar ingen roll egentliigen om du kör med verbatim,fuji,tdk eller nå annat! | |
|
För jag använde verbatim skivor fick resultatet förklarat här ovan. Vad är det då för fel? Kan säga att den tidigare skivan också var bränd och då med verbatim också. |
|
| Farsan kör med 2011 setet som jag fixat till honom...brände till honom på tdk o de funkar klockrent | |
|
Bianca - är dem uppdelade i 3skivor? Kan man få in fartkameror eller andra POI på e90 med iDrive Pro? |
|
| Hur vet du att det du laddat ner verkligen fungerar? | |
|
Inget jag laddat ner! Ja då kan få in fartkameror etc |
|
| 2011 HIGH resp PRO släpptes i början av okt | |
|
PRO setet är uppdelat i 3 diskar Mellaneuropa,mitteuropa samt östeuropa sverige tillhör disk 3 som är östeuropa,konstigt nog:) |
|
|
Så här ser bl.a fartkamerorna ut i min bil Länk ser likadant ut i farsans E60 ,bara att han har Idrive istället...men samma princip |
|
|
jag kan inte få upp någon POI alls på min? Går det inte på dem första e90? |
|
|
DU måste ju lägga in extra pois då..såsom fartkameror i sverige,europa laserkontrollplatser m.m Inget som är org på skivan |
|
|
Hur lägger man in dem? Vart finns uppgifterna? |
|
|
Dessa POIs har jag lagt in på min 2011 HIGH o farsans 2011 PRO de viktigaste för *sverige* tycker jag Speedcameras Sweden 1200 st Speedcameras Norway 465 st Speedcameras Finland 390 st Speedcameras Europe..(fasta) (ca 80 000 st) Internationella/Europeiska mobila/Redlight kameror Internationella/Europeiska SpeedTrap Laser och Kontroll platser Sweden (780 st) Hydro Preem Statoil Shell OKQ8 Jet Betalstationer Stockholm Aukt BMW ÅF Tyskland Stugor och Stugbyar Utebadplatser Skidanläggningar Rastplatser Vandrarhem Fiskeplatser Campingplatser Äventyrsbad Toaletter längs vägkanten Golfklubbar och golfbanor Minigolfbanor Apotek Slott Motorsportbanor /STCC/ Posten Swedbank Uttagsautomater Bigboy Pizzahut Max Subway Frasses Sibylla Mcdonalds Burker King Clas Ohlson Ica KjellCo ÖB Rusta Systembolaget Elgiganten Onoff Siba Ikea Lidl Willys |
|
|
MrA de finns mååånga POIs inlagda redan på skivan som org för att aktivera nån POI så gör du följande (här ligger POIsen) på PRO skivorna 1. Gå in i Navigation 2.Sedan väljer du Information 3. Sedan väljer du Info on Location 4. Nu ser du huvudmapparna där alla POIsen ligger på skivan 5. Bara att aktivera den POI du är intresserad av såsom hotell,restauranger,bensinmackar m.m genom att trcyak på *Search* |
|
|
Bianca> Har "mountat" filen och sedan lagt in fartkamerorna innan du brände filen till E60:n. Lite nyfiken då jag väljer mellan att köra 2008 med fartkameror och 2010 utan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.