AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.395

Sugen på en E70 men vilken utrustning?

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Nu är det dax igen. Suger verkligen efter en X efter å varit på bakken i snart 2 år med E61:-) Haft X5 i 6 år tidigare och saknar det faktiskt..

Det lutar åt en Svart eller "sterling" 2007-08 30D. I den förbindelse har jag några frågor om utrustning:

- Jag vill ha dom skämrbreddarna. Sitter domi Sportpaketet, MSport paketet eller nåt annat paket? 20"arna är ett måste också. Dom tar jag gärna på vintern eftersom och kör 22" på sommaren när ekonomin tillåter.
- Jag vill INTE ha hellackerade skärmar fram och bak. Hur undviker jag det? gärna lackerade överst och nederst.
- Jag vill helst ha Aeropaketet. (då med lackerat på toppen, olackerat(svart) och sen lackerad Aero läpp framme och bak. Kan man köpa detta löst och ev vart? Spelar det nån roll vilket paket som sitter på den innan jag eftermonterar Aero?
- Finns det flera olika typers luftfjädring? Är det som på E61 att det alltid är luftfjädring bak? Vilka andra fjädringssystem finns det? Adaptiva? Höj och sänkbara? Justerbar styvhet?
- Jag är van DSP stereon och vill ha det vidar. Är det samma kvalitet som HiFi Proffesional i E70? nån vits å jaga Individual stereon?
- Nån annan utrustning som jag måste ha?

Mvh
Hosse
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag sitter oxå på bevakning på en begagnad X5.

Skärmbreddarna tror jag sitter på sportpaketet. Även M-sport tror jag är breddad men den är hellackerad.
Just nivårelering med luftfjädrad bakaxel är endast standard om på de som har 7-sits. Annars tror jag det är tillval tillsammans med den adaptiva luftfjädringen.

Personliga måsten för det jag kollar efter är:

19"
7 sits
Sport- eller M-sport paket
Navigation Professional
Skinnklädsel
Avtagbar dragkrok
Hi-Fi högtalarsystem

Sedan ser jag gärna att följande finns:

Aktiv styrning
Adaptive drive
20"
Panorama tak
El baklucka

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Tack Amli. Vad skiler Sport och M sport egentligen?

Mvh
Hosse
Fr
17
Fred73
X3 20dA F25-11
335dAT M-sport E91-10
523iAT E39-00

Hej!

Jag tror inte skärmbreddarna ingår i sportpaketet utan finns bara med när man har 20" eller större. Jag har sportpaket med 19" och därför inga skärmbreddare. M-sport är breddad och lackerad. Nivåreglering ingår om man har utökad dragkapacitet.

Mvh Fredrik
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Fred73: Aha
Men följer inte 20"arna ett av paketen då? Nivåreglering som i automatisk nivåreglering bak då? Ser också att några pratar om nivåregulering av hela bilen. Typ som Cayenne och Range Rover har då där man kan höja och sänka hela bilen?

Mvh
Hosse
Fr
17
Fred73
X3 20dA F25-11
335dAT M-sport E91-10
523iAT E39-00

Jag har för mig att det var så att i både M-sport och Sportpaketet ingick det 19", sen kunde man välja till 20" mot ett extra tillägg.
Vad jag menade var automatisk nivåreglering bak. Sen finns ju Adaptive drive men mig veterligen kan man inte höja/sänka hela bilen, utan det motverkar bara nigning, krängning osv.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Vad är egentligen:
220 - Nivåregulering med luftfjädring?

Är det luftfjädringfram och bak och kan jag justera höjden på hela bilen själv då?

Mvh
Hosse
Fr
17
Fred73
X3 20dA F25-11
335dAT M-sport E91-10
523iAT E39-00

220 - nivåreglering är automatisk nivåreglering bak.
Nej, du kan inte justera höjden på bilen...

Mvh Fredrik
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Finns det inget paket där man kan justera hela bilen? Menar att nån få E53 hade det..

Mvh
Hosse
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag tror inte det finns någon möjlighet att höja och sänka X5 E70.

Jag har förövrigt lyckats få tag i en beg. X5 med all utrustning som jag önskat mig + en hel del till. Jag är vansinnigt nöjd så här långt!!
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag köpte nya Nokian Hakka 7 dubb 19" i veckan. Jag kan väl lugnt säga att detta snö oväder som har dragit över oss de senaste dagarna inte är några större problem :)
X5:an är GRYM i snö otroligt imponerad.
De saker som jag värderar högst att ha på bilen är Adaptive Drive blir som en "go-cart" i kurvorna otrolig skillnad mot att inte ha det. Sedan en lathets pryl som jag har på 530in men ej på X5:an är aut bagaelucke öppning/stägning ovärderligt på den bilen på vintern och även på sommaren.
Sedan aut avbländbar ytterbackspegel så att den vinklar sig ner på höger backspegel när man backar väldigt lätt att skrapa fälgar annars.
Annars är det ingen utrustning som känns mer viktig än någon annan, mer personlig tycke o smak där.

Men du kommer garanterat inte att bli missnöjd med en X5:)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.