|
|
|
|---|---|
|
haft lite problem med tomgången tills jag märkte att packningen till oljelocket var skadad + att de pös från det. köpte en bit oljebeständig/värmetålig packningslapp och klippte till en ny bit så de blev tätt. nu vandrar inte tomgången alls och motorn går mycket jämnare igen. misstänker att oljestickan också läcker lite vakuum. vad mer spelar in förutom vv och tomgångs-regulator? oljetryck? BMW ownz | |
| Så lufttät motor som möjligt måste vara det optimala. Förutom insuget då... Ändras tomgången om du drar ut oljestickan? Vad menas med vv? | |
|
tar jag ut stickan eller lyfter oljelocket när motorn spinner börjar den vibrera och misstända. den börjar vandra på tomgången och kan stanna + att man hör hur den pyser/andas. vv = vevhus-ventilation. BMW ownz |
|
|
Har varit med om att motorvarvet ändras om jag öppnar oljelocket eller drar upp stickan men inte att det orsakar misständningar eller att motorn stannar. Borde inte tomgångs motorn klara att hålla motorn igång om man öppnar oljelocket? Hade en rejält sprucken slang till vv på en Audi s6 4,2 jag hade tidigare men på Audin påverkade det inte tomgång osv med varken sprucken eller ny slang och inte heller om man öppnade oljelocket. Någon annan som vet ? |
|
|
jag har iofs förlängt min slang till tomgångs-regulator och oljeavskiljare. de är t-kopplade. har ett 525 insug på den. kanske påverkar en del. för kan inte minnas att den va så känslig på oljelocket förut då man snabbt tage av de och kollat efter vitt klet när den vare igång förut. hade en sprucken vakuumslang som jag hittade när jag bytte insuget och efter ny slang de vart den mycket jämnare i gången. om någon vill kan jag filma en snutt när jag bråkar med den om det inte räcker att skriva om de. BMW ownz |
|
|
har fått tätt och kört kanske 10-12 mil. nu reagerar hon nästan inte alls när jag tar av oljelocket :O BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.