|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Sitter och har lite vånda. Har ett möte imorgon kl 0900 i Malmö - och vet inte riktigt hur jag skall lägga upp resan. Jag har följande två alternativ: 1. Lägga mig och vila några timmar nu - och sedan sticka vid kl 00.00. Då har jag 9 timmar - så jag kan ta det lugnt ner, och sedan äta en god frukost (något ställe med bra frukost i Malmö?) Eller gå och lägga mig som vanligt vid 22.00 och sedan upp vid 02.30 för avfärd vid 03.00. Det ger mig 6 timmar ner, men jag kommer att vara mer utvilad. Det som gör att jag funderar är det stundande ovädret. Vad säger panelen om mitt lilla "problem"? Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas | |
|
Vilket dilemma. Går du och lägger dig nu har du i stort samma sovtid som alt 2. Och det där ovädret är väl inte inkommande förrän i morgon ändå tror jag. Jag hade gjort en blandning...gått och lagt mig nu eller snart, försökt sova till 2 tiden sen dra. Lycka till! |
|
|
Ytterligare en prameter att ta hänsyn till är om du planerar att ta M5:an eller X5:an. Den senare tål väl lite snö ;-) God resa /WGG |
|
| Röstar för att lägga dig vid 22. De timmarna sömn gör skillnad när du kör. | |
|
PS - Bästa frukosten får du på Hilton vid "Triangeln" |
|
|
Stick iväg så snabbt du kan. Det blåser mycket i Köpenhamn nu och det lovas dåligt väder i natt. Här: Länk kan du se hur och när nederbörden kommer, även för Sverige. Körde Köpenhamn - Sthlm för två veckor sedan, då första snön kom. 30 mil i sträck i snöslask och kolsvart är inget kul, speciellt inte i en Citroen C5 på sommardäck.. |
|
|
Åk nu och pinna på som det nämns. Alternativt checka in malmoaviation.se och kliv på första flight från Bromma till Malmö imorgon bitti och gynna lokal taxi:) Mvh Asken |
|
|
Jag kör på en 3e variant - jag bokade mitt hotellrum en extra natt, så jag kör redan om en timme. Skönt att sova lite och äta frukost på hotellet i lugn och ro. Asken: Om destinationen ej är på en ö eller liknande, så är M5an det enda transportmedlet inom Europa. Om ngn vill ha uppdatering på trafikläget så är det bara att hojta.. ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Andreas: Klokt val! Trevlig resa och kör försiktigt. Det regnar lite och blåser mycket i söder nu. |
|
|
4h och 30 min senare är man nu framme. Resan ner gick över förväntan - det var enbart mellan Sjöboda och Örkelljunga som det var lite kaosartat. Men om det vädret håller i sig och rör sig norrut - så har en del trafikanter ingen rolig morgon framför sig. M5an levererade - med de nya Gislaved NF5 tog den sig fram med galans. Dessutom snittade jag 1,1 liter milen de sista 20 milen - nästan miljöbilsklass.. ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
mistafrizz: Ligger inte Malmö just, malm... ö...:) Utav bara farten hinner du ju ner till Autobahn, prova Vmax och sen hem igen lagom till mötet:) 11l/100km? Har det kommit nån ny programvara där den kör med 5 avstängda cylindrar?:) Mvh Asken |
|
| 4,5 timme är väldigt bra jobbat! :-) | |
|
Andreas! Vad snittade du de första 40 milen då? ;) 1,5 :D // Erik |
|
|
Andreas, om du ligger på den förbrukningen får du ju vaska 20 l vid nästa tankning. Ha en trevlig hemfärd:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Haha Stefan, vaska soppan. Hur gör man det med stil för inte är det väl tänkt att du ska stå med slang och suga ut den? =) |
|
| Man har alltid en jeepdunk med sig. När man tankar fyller man bilen samt dunken. När tillräckligt många är på macken tömmer man demonstrativt ut dunken. | |
|
Heinz_keller: Jag körde upp ca 180 liter på 130 mil - så strax under 1,5 på hela resan. Stefan och Lus: Haha. Det gick bra hem igår också - 4h 15 min, med en kortare sträcka i laglig hastighet pga att soppan var på väg att ta slut. ;-) Från Jönköping till Norrköping gick det på timmen (Tack vare att en svart F10a trissade upp tempot rejält - kanske någon här?) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Det var inte dåligt Andreas. Ska man få valuta för dropparna så är det bara att stå på. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Gött att höra att du använder bilen ordentligt! :D jag saknar en "gilla inlägg" knapp... // Erik |
|
|
Saknar också en "Like" knapp ! 180 liter på 130 mil - inte dåligt! |
|
|
Sim: du kör väl på omvända siffror med din? ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.