AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.374

Byte från manuella stolar till elstolar E32 750 genomförbart?

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Har kommit över en 750 -92 i riktigt bra skick, det enda tråkiga var att det satt manuella vita skinnstolar i den vilket är helt oacceptabelt i en 750 enligt mej så jag funderar på hur pass mkt strul det är med att montera i elstolar och få det att funka? Är det samma kabelstam som är fördragen bara att den inte är ipluggad så att säga eller måste man komplettera med ny elhärva i kupèn? Har sökt lite om detta men inte hittat det svar jag behöver än... Behöver man reläboxen under baksätet från en bil med elstolar eller är det samma?
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Om det är elsäten utan minne är det nog hyffsat enkelt, men är det elstolar med minne så går väl kablar åt alla håll och är knappast fördraget. Jag kan kolla lite på elscheman om jag får lite tid över. Annars har jag manuella svarta säten att byta med om du bara vill byta färg. Jag tycker vitt låter rätt kul. (men svårt att hålla rent...)

/Mats J
kr
169
krille1488
850i-91
740i-95
m5 -90
tror det bör gå utan strul, bytte från en 92 750 till en 90a 730 och i den fanns kablar draget färdigt så borde vara så i din 750 med
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Okej nice då ska det kanske gå då:) Vore mkt fint, känns lite fattigt med manuella stolar, å andra sidan är det mindre som kan strula:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.