AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.187

byte av Siemens bit2 telefon

pu
528
pulare
520 D F11 2014
Min display är kass i telefonen. Om jag skaffar en annan telefon behöver den kodas till min bil eller det fungerar direkt utan kodning. Det är en Siemens BIT2 trådlös telefon orginal telefon till en e39 2001:a. Telefonen har fungerat länge med den kassa displayen men har nu slutat att fungera så man kan ej ringa till den eller från den. Prövar via bordmonitorn och där visar det att den har läst Simkortet. Får ej upp någon nummerdisplay på bordmonitorn som jag har fått innan. Kan det vara sändar modulen där bak som har pajat också.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
"Sändarmodulen" brukar inte paja däremot brukar batteriet i den trådlösa enheten
"gå sönder" efter ett tag. Du behöver ej koda in den nya luren hos BMW, däremot måste du para ihop luren med basenheten.

/Andy
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Tackar för detta.
Jag tog ut mitt SIM kort och provade det i en gammal mobiltelefon och det fungerade där så jag tömde kortet på alla gamla SMS och satte tillbaka det i bilens kortläsare igen och plötsligt så fungerar det att ringa på den igen.
Går det att få displayen lagad någonstans eller måste man behöver köpa en ny telefon?
Jag kan ej deleta mina SMS igenom onbord displayen utan måste göra det med telefonluren så jag behöver en fungerande display på den.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Prova att köpa en hel bit2 lur på tyska ebay.
www.ebay.de

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.