|
|
|
|---|---|
| Så här är det allt funkar bra men det går bara att låsa upp på passagerare sidan låsa förarsidan, annars funkar det till hundra % hörde med bmw dom trodde det var motorerna som började gå sönder delvis , Någon som känner igen felet ?? | |
|
har haft typ samma. bytte lås BMW ownz |
|
| ok typ samma så allt funkade på din med förutom det jag förklarade ?? och du bytte lås,hur menar du då själva låskolven eller ?? | |
| Som sagt var typ samma hur menar du då typ samma ?? är det precis som jag förklarade ?? och vad gjorde du ?? förklara närmare vad du gjorde så hjälper det bättre än bara typ samma bytte lås ?? | |
|
fungerar det så centrallåset låser/upp allt? förstod inte riktigt när jag svarade och nu undrar jag om de bara inte går att vrida nyckeln så centrallås aktiveras? mina lås var väck för de gick inte att vrida om ibland. och ibland fungerade inte centrallåset heller. för slitet antar jag. så jag bytte låskolvarna. BMW ownz |
|
| Då var de lite annat än jag pratade om ,, centrallåset funkar jätte bra det ända problemet som är att det går bara att låsa upp från passagerare sidan låsa på förar sidan men annars funkar det clockrent . | |
|
mitt centrallås fungerarde / fungerar bra med. kan sitta inne i bilen och rycka i spakarna hur länge jag vill, de fungerade / fungerar varje gång. vad är de som inte fungerar då? blir lite svårt när du inte förklarar när jag frågar dej. tycker du förklarar dåligt. inget illa menat. kan du inte vrida nyckeln?? går de att vrida nyckeln men inget händer, eller låser den bara den dörren du är på?? BMW ownz |
|
| Som sagt var går bara att låsa upp på passagerare sidan , så då funkar ju nyckeln att vrida där men det funkar inte att låsa där med nyckeln och precis likadant tvärt om på förare sidan går det bara att låsa när man vrider nyckeln men ej låsa upp . Så helt enkelt låsa på förare sidan vrida om nyckeln funkar fint men ej låsa upp och tvärt om på den andra sidan låsa upp men ej låsa ,,, nyckeln funkar så klart att vrida på båda sidorna . | |
|
Har precis gjort detta arbete på min bil, köpte ny centrallåsmotor på schmiedmann köpte dock fel så jag plockade isär centrallåsmotorn o flyttade över elmotorn i sig, det visade sig att det som pajat egentligen var microbrytaren som styr motorn inne i centrallåsmotorkassetten, thats it! En del för 20 :- på elfa. så vill man mecka, har tid o löd kunskaper så köper man bara microbrytaren. Felet som uppstod var precis som ni säger, ibland lyckades den låsa o ibland inte o var allmänt seeeeg. Lycka till! /P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.