|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem med min låda. körde som vanligt och bromsade in för en fartkamera och sedan skulle jag gasa på efter kameran och då driver den inte frammåt, fungerar klockrent på backen så fick backa 3km till mitt garage När man lägger i driven eller 1,2,3an så poppar det upp växellådsprogramm på instrumentpanelen tror jag , är inte så bra på tyska. vad kan detta vara för fel vill ha så många råd jag kan få innan jag sätter igång och skruvar MVH Jocke IP: ...[254.242] | |
| Du har powerpost! | |
| Ett exempel på vådan av fartkameror. Har du inget solskydd att fälla ned och gasa vidare?/ No pictures. | |
|
Jocke: Det brukar finnas felkoder, kolla upp det först. Mvh |
|
| Har tittat och felsökt och nu är jag less .. började plocka ner lådan idag och lusten försvann men en reparationsbok till lådan har jag fått tag i =) | |
| Nu har jag funnit felet =) . den främmre lamellkorgen har spruckit av | |
|
Tjena det var juh inte särskillt roligt att läsa! För min låda har exakt samma problem! Går inte framåt på varken 123 D, men R funkar fint... Tråkigt då när bil jäveln sitter fast i snö driva, o felet bara kom när jag skulle köra framåt... Dyrt att laga??? |
|
| jag köpte min kopplingskorg på volvo där kostade den 867kr ... samma låda sitter i volvo ford peguot rangerover mazerati och bmw ... säkert i flera modeller också och den är väldigt enkel att byta man tar lös locket på framsidan på ingåendeaxel och där sitter korgen väldigt enkelt det tog ungefär 30 min totalt att plocka isär och ihop | |
| dom blev lite schockade när jag gick in och beställde till en bmw . dom hade inte en aning att volvo hade likadana lådor =) | |
| Går det göra när lådan är på plats eller måste jag ha bort den innan? | |
| man måsteta ner lådan men man kommer åt alla skruvar till lådan med några förlängare till spärrskaft när man lossar växellådsbalken ... det tar en stund men det går ganska fint ändå om man har lite vana att skruva | |
| och lådan är inte så tung men en domkraft under så går det fint ... känner man sig stark så tar man den på bröstkorgen när man ligger på garagegolvet =) | |
|
Å fan, tror det har hänt min 735 1987 med, men för mig fungerar 1 och R, 2 fungerar lite men resten så bromsas hela bilen.. så som att bromsen var ner tryckt när man ska iväg.. Synd att jag tappa lusten totalt med BMW och gick över till värsta fienden.. en quattro som går framåt med alla växlar och väderlek.. synd då jag vill glida som en kung och inte klättra som en dräng |
|
| Det låter nästan som att silen är igentäppt eller att du har tryckbortfall i lådan , skulle nästan tro mer på bortfallet men det går ju att titta bara man ids skruva och komma ihåg vars delarna sitter men undvik om möjligt att ta lös ventilpaketet det kan bli krux att få ihop det igen om man inte har koll ;) | |
|
Hm, jag bytte olja i lådan precis innan, gammal oljan var helt bläcksvart men inte bränd.. bränd automatolja glömmer man aldrig lukten på. Filtret var dock sprucket i ett hörn så den byttes med, backa ut bilen och det small till under bilen men tänkte inte mer på det så jag peta i D och körde iväg... slog om till 2:an och bilen låste bakhjulen. Bytte olja 2-3 gånger men fick bara 2:an att fungera i någon meter, så max farten med 1:an är 30... en epatraktor |
|
| Ismo: Jag har en låda om du skulle behöva köpa en, du har powerpost. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.