|
|
|
|---|---|
|
Min X3 -04 har inbyggd mobiltelefon från fabrik, och hållaren placerad i konsolen mellan sätena, men finns det verkligen ingen Snap-in adapter för min HTC Desire?? Hur gör jag annars om jag vill kunna nyttja telefon i bilen på smidigast sätt? | |
|
Om du har inbyggd telefon så behöver du ingen snap-in adapter. Det finns heller ingen för HTC smartphone Så, smidigaste sättet är att nyttja den inbyggda telefonen. Bilen behover ett eget SIM kort (jag hade en E38 tidigare med inbyggd telefon, där krävdes ett stort simkort, jag tror att i din bil är det liknande system) Snap-in adapterns funktion är att ansluta en annan telefon till strömförsörjning/laddning och bilens yttre antenn. alla funktioner för telefoni sköts via blue-tooth. En HTC har ju fler funktioner än den inbyggda telefonen, som du inte kan uytnyttja med bilens iDrive system (om nu inte X3 är mer avancerad än E65 i det avseendet). Flera operatörer erbjuder olika tvilling abonnemang eller extrakort så du får en sömlös funktion med två eller fler olika telefoner. |
|
|
Det bästa utnyttjandet av din Desire skulle jag påstå att du får med en bluetooth handsfree från Parrots MKi-serie, med den är det möjligt att streama musik via bluetooth till stereon men också att köra handsfreen via bluetooth. Det finns även kablage för att få rattknapparna att fungera, i alla fall om du väljer att köra musiken på SD-kort eller USB-minne. //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.