|
|
|
|---|---|
|
Hej en snabb fråga, va ligger skatten på en 330D touring en 04? /Håkan | |
|
ca 7000kr MvH Bmw 4-ever |
|
|
Huvva de var dyrt, Men tack för snabbt svar... |
|
| gammal bil , större motor = dyr skatt | |
|
Jo de förstås, men de är ju fina bilar, Å är som lite små less tanka 530 in, älskar min 530 men den drar lite väl mycke bränsle om man har tung höger fot. Kanske blir lastbils regga då... |
|
| 7200 tror jag min kostar om det ska vara exakt | |
|
Okay, och man hamnar på cirka 3500 om LB reggar då tror ja. Men då är de ju lite halv tråkigt med gallret förstås men de ska ju bara sitta i när man beskitar. |
|
|
2011 ändras skattereglerna. på min 320 halveras skatten, vet ej hur 330 påverkas |
|
|
glömde ju formlerna, här kommer dom: diesel 2008- 2,55*360kr+(co-utsläpp-120)*20kr +250kr diesel -2007 2,55*360kr+(co-utsläpp-120)*20kr +500kr |
|
| Finns det så man kan läsa om dessa nya skatteregler någonstans?? | |
| om du inte litar på mina formler som jag tagit från teknikens värld kan du ju alltid googla. | |
| annars så slår ni bara upp reg nummret på den bil modellen i fråga på transportstyrelsen så ser ni vad modellen har för skatt. | |
|
-db så på en 325D och en 330D ska man betala ca 1788:- på en 320D ska man betala 1268:- jag har räknat på bilar nyare än 08.... faaaaan va treeeevligt |
|
| nja det va lite fel av mig där ....... 2749 på 325 och 330D nyare än 08 verkar det som ... | |
| Dieselbilar skall inte längre straffas via skatten utan vid pumpen. Dieselpriset (skatten) skall gå upp i 2 steg, har för mig att det är 30öre per gång, men är osäker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.