|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en iphone4 och har en bil som ej har telefon eller blåtand från fabrik. Hade tänkt att installera MKi9000 då jag vill ha en dold installation. Hade även tänkt o köpa interfacet för knapparna i ratten. Är det något mer man bör tänka på? Är det bara att plugga i kontakterna som följer med eller måste man ha något från connects2 ? Bilen är en -10 med professional stereo. Hittade någon bild på E90post hur man får ut stereon men tycker det ser brutalt ut, någon med tips utan att få märken som syns? Vet att BMW snart släpper en hållare till iphone4 i mittarmstödet så min tanke var om man på något sätt skulle kunna få dessa två o funka ihop. Någon som vet hur anslutningarna brukar vara från BMW:s dockningsstation? //Nicklas | |
|
Hejsan! Hur gick det för dig är på jakt efter samma lösning och hittade då Parrot MKi9000 Kör du på detta nu? |
|
|
Jag är också nyfiken. Hur har det gått? Jag har precis tagit hem en kabelsats från BMW för att få till blåtand original till min bil. Detta innebär i slutändan att jag behöver lämna in bilen på uppdatering för funktionen men samtidigt så blir ju allting originalgrejer i bilen. Tyvärr så är ju inte supporten från BMW den bästa pga deras omständiga och komplicerade system och får man inte tag på en intresserad person bakom disken så blir det kanska besvärligt att få hjälp och support, så vi får se hur det slutar. Enligt manualen som ingår i kabelsatsen så ska arbetet ta ca 1,5 tim och här finns också allt väl beskrivet hur arbetets ska utföras så det borde inte uppstå några problem med montaget. Sedan tillkommer en uppgradering av bil och det är antagligen då som dom stora problemen kommer uppstå om det visar sig att bilen inte tar imot uppgraderingarna Så ....... |
|
|
hejsan! Vad är det för kabel sats? Jag har just precis fått kontakt med en firma som säljer en kabelsats som fungerar bra med tex, parrot serien. Innan jag beställer har jag lite frågor som jag hoppas dem besvarar i veckan. Det jag vill säga med detta är har du beställt en sådan sats också eller är det någon annan variant? bmwunikae6090fullaux Länk För enligt försäljaren behöver man ej uppdatera original mjukvaran utan can-bus'en fattar detta själv.. Det är bland annat detta jag väntar med. |
|
|
Jag har beställt BMW original kabelsats till min bil artnr 84640441949. Till detta tillkommer det sedan en ULF modul om heter 84109200821 och en kodnig på BMW (SA644). Då ska man få upp alla funktioer i orignal navi och kunna telefonera med ratten. Vill man sedan komplettera med röststyrningen så går det också men det blir inte aktuellt för mig. |
|
|
Hur gick det för er? Jag har installerat ett mki9000 mig i min e91 men får det inte att lira. Parroten vill inte fungera =( Läste lite på andra sidor om att det man vara avsaknad av ström kopplad till tändningen som kan vara boven. Det måste ju finnas många här som kör mki9000/mki9100/mki9200 på e90/e91/e92? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.