AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.016

Hur har ni gjort med abstinensen, ni som sålt...

Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tvingades att sälja bort 328:an eftersom familjen klagade på utrymmet. Förhalade i det längsta, men det var oundvikligt :(

Min fråga är: Hur har ni andra gjort som tvingats släppa pärlan och köpa en trist bil? Två bilar är inget alternativ för oss pga parkering mm. Åker man till BMW och torrbryter blir man ju bara ledsen. Funderar på att försöka lägga undan en bra slant varje månad till hp på en nyare 5-kombi, men tills dess? Är Sobril och mörka solglasögon något att överväga?

Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Profossen. Antidepressiva och solglasögon lindrar bara besvären (marginellt). Det enda som botar din sjukdom är att införskaffa en annan BMW. När jag sålde min 325 E30 för många år sedan hade jag megaångest. Kan säga att jag fortfarande har koll på var den är. Visserligen har ett gäng BMW fått vara substitut för den. Egentligen är det först nu som jag blivit riktigt botad i och med köpet av Alpinan för ett år sedan. Vad gäller 2002:an så var jag tvungen att bota tii-sjukan efter 15 år med att köpa en tii...
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Man biter i det j#%¤#¤#t sura äpplet och försöker stå ut så länge som möjligt. Gick från en 540 till en ford fiesta i 1,5 år och sedan köp av M5an. Fördelan var att man sparade en del pengar och och man upskattade BMW ännu mer sedan. Väldigt lätt att man bara tar en fin bil för givet och inte uppskattar vad man har. (Gäller förövrigt mer än bara bilar i livet)
Lycka till:)

Mvh. Richard
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag bytte min E90 330iM i Juni mot ett SL-kort (Nja nästan i alla fall) och det har funkat över förväntan. Nu har det för det mesta varit snöfritt och ok väder men jag fruktar den kommande vintern. Hur som helst har jag sluppit många stressiga morgonrusningar och cashen läggs på hög på kontot istället. Inte alls lika adrenalinpumpande som ett BMW-hjärta men jag tycker det varit rätt givande att leva som en vanlig människa ett tag ;)

Har alltid haft en bil sen jag fick mitt körkort och min nästa bil kommer självklart att bli en BMW. Får se hur länge jag håller ut och vad det blir. M3'a eller 316g who knows ;)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tack för ert stöd! Jag tror också att man kommer att uppskatta nästa BMW mer efter den nuvarande "bilen"... Kommer väl gå att lägga undan lite mer deg också... En stor tröst är att den sålts till en forumsmedlem och BMW-entusiast :-)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Känner igen din ångest för jag har fortfarande koll på vem som är ägare på min bil.
Lägg undan pengar under vintern som ändå är kall och ruskig och ha redo cashen till våren där du slår till på en ögonsten du faller pladask för ;)

"Riktiga män kör diesel"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.