AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.182

Svårt problem E60 vs E91 barnvagn...

Självklart är barnvagns problemet det bästa problem jag kan ha, dock måste jag få lite tips här.

Saken är att 530n är helt underbar. Det finns faktiskt inget att klaga på när det gäller den. Dock skulle jag, med facit i hand, väntat och hittat en Touring istället för sedanen. Men nu har jag en sedan.

Jag inser att det kommer att bli trubbel att köra in och ur en barnvagn i E60n. Den är i så pass fint skick att det kommer verkligen att svida med alla repor som kommer i bagaget.

Hur står sig en E91 i barnvagnshanteringen VS E60? Kollar också på X3an. Någon som har råkat ut för liknande "problem" och har tips? Är väldigt sugen på X5an, men isf senaste modellen och den är lite för dyr just nu.

Visst, man kan ju byta till en E61, det funderar jag också på.. samtidigt lite dumt att byta till samma bil på nåt vis, det kommer nog att bli "det hade min gamla etc etc"

E60 VS E91?
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Glöm E91, om Ni skall köra julklappar, barnstolar + diverse på lååånga turer.
Har bytt från min underbara 335d (E91) till en 535d (E61), visst är det samma motor, men en 3:a klär Du på Dig medan en 5:a placerar Du Dig i..........lycka till.
/Martin
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
En mindre bil än E61 skulle inte jag klara mig med. Har en pojke på 2 år och en liten till på väg.

Vill du ha en lättlastad bil som du får in en del packning i utan att behöva planera allt i minsta detalj så får du nog glömma en E91.

Var med familjen till Ullared på camping/shopping semester i sommars och jag kan säga att bilen blev fullproppad.

/Rikard
Ja, jag antar att det är den bästa lösningen att gå på en E61. Börjar mer och mer förstå varför halva befolkningen kör v sjuttio, fast det är totalt otänkbart för min egen del. Man vill ju också att det ska fungera smidig för frun när hon kör iväg..

Tack för svaren! Vi får se vart det bär av.
Tittar lite på samma bilar som du, dagens X3a upplever jag har bättre bagage (ungefär samma längd och bred som E91 men djupare samt ej så sluttande i de bakre stolparna), känns även större inne i kupen. Om du vill jämnföra siffror kolla på Teknikens världs tester på deras hemsida, där finns det innermått osv på de olika bilarna.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag är i exakt samma tankar och tänker dock avakta med att hitta "rätt" objekt. Jag kör en E91 som är 1,5 år gammal och ångrar att jag inte slog till på en E61 istället. Barnvagnen kommer få plats och det är allt. Glöm shopping, glöm väskor, glöm att handla mat med vagnen i. Dessutom kommer du känna att det är trångt i bilen när stolarna börjar placeras i bilen. Man klarar sig med E91 men ALLA gånger E61 med utrymmet.
På E91 är det avsmalningen längre in i bagaget som är problemet medan i E61 så är bagageutrymmet lika brett hela vägen och det är till STOR fördel.
Till våren kommer min bil säljas i alla fall. Väldigt synd med tanke på att den är såpass ny och är sjukt underbar att köra.
Mitt råd är E61 av egen erfarenhet!

"Riktiga män kör diesel"
Ja. svåra saker. Särskilt när man trivs så oerhört bra med bilen man har. Dock kände jag även så när jag hade en fransk bil innan Bemern. Trodde jag skulle gråta tills det var dags att kasta in handduken, men efter jag satte mig i Bemern har jag inte ägnat en tanke åt den franska..hehe

Jag tror att X3an är optimalt för mig. Jag vill kunna jaga, dra upp båt, köra landsväg men sen kommer det till barnvagnen. Det är frågan om den inte är för liten. Sist jag hade service kollade jag in i en och den såg väldigt liten ut i bagaget. Försäljaren rekommenderade X3an framför X5an, just för att X3an är bättre i skogen etc.. Ja, vi är fler som har något att bita i iaf!
Så liten är väl inte X3an? Beror ju på hur många barn och hur stor vagn ni har.. Har en kompis som har 2 småbarn och klarar åka på långsemester med vagn och packning utan klaga.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker E90 räcker gott och väl om man har ett barn eller två. Det beror på hur mycket utrymme man behöver. Med barnvagn i bagaget ser det ut som att det är smockat, men man kan faktiskt lasta över barnvagnen och vid sidan av barnvagnen.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Menar givetvis E91.
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Får in både enkel och dubbelbarnvagnen i E60. Får väl erkänna att när vi storhandlar (3000:- matinköpen) så är det stuvning på hög nivå som gäller med dubbelvagnen, inga problem med enkelvagnen. Val av barnvagn är viktigare, rent platsmässigt.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Hade samma problematik här, blev en E61 som jag får imorgon :)

/T
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Allt är relativt, visst får man plats med en barnvagn i E91. Ska man på långtur får man dock knö saker bakom, vid sidan om och på vagnen. Det är inget bekvämt liv på långresa om man ska ta fram vagnen för att gå en sväng med junior. Då ska allt stuvas ut och sen in igen.... Mycket bättre om vagnen går in på längden.

När jag var liten hade min far en Pegga 305 sedan som han utan knot fyllde med fru, tre ungar och en jäkla massa packning på bilsemestrar, skidresor, till sommarstugan osv. Så lite i-landsproblem är det.

Själv köper jag en större bil än E91 nästa gång:)

Mvh
Arese
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Jag anser ju att e91 är helt ok med 2 barn och barnvagn, även med packning.
Dock är vi ju olika och alla har olika uppfattning om vad som är "gott om plats".

Nu åker vi e61 då behovet av barnvagn har blivit mindre.. men visst är det skönt att inte behöva placera allt bagage exakt frö att få plats.

Håller med om att e91 är mer körbil än e61, dock med rätt utrustning kör du den större rätt bra oxå
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.