|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vad det kan kosta att lacka om motorhuven till en Z4 Det är en svart metallic, Hasse Z4 | |
| Ingen aning, tyvärr. Men, varför ska du lacka om den? | |
|
Någon stolle har kört polermaskin så det är polerrosor på hela huven plus en liten stenskottsbukla, jag är kanske lite petig men det retar mig som attan. Jag har själv försökt att vaxa och polera bort det men i visst ljus så syns det. Hasse Z4 |
|
|
Verkar drastiskt att lacka om huven, en duktig rekonditionerare fyller ju i stenskotten och slipar ner och polerar upp den från grunden till en betydligt lägre kostnad än omlack. |
|
|
Fel forum (bilvård). Men jag fick fixat en liten bula i höger framflygel (=omlackering av hela skärmen). Kostade 3000 kr. Kanonresultat. "House of Paint" i Malmö. Rimligtvis borde en din skada landa på samma pengar... Mvh /WGG |
|
|
Emellan 3-5500kr beroende på hur mycket underarbete de måste lägga ned. Vill man ha det riktigt fräscht är det bara att lacka om, det blir fabriksfinish på det då och man kan vara nöjd:) Mvh Asken |
|
|
Nu har jag fått ett pris på 3500-4000 av Växjö billackering. OK jag är petig men jag har snöat in på huven, då bilen för övrigt är kanon. |
|
|
Lackade om Zätan förra sommaren pga en massa stenskott här o där, kostade 12.000 men då har jag tagit front, motorhuv, baksidorna, dörrarna o bakluckan ja allt förutom kjolarna, dom var faktiskt fräsha! Då gjorde jag allt jobb själv där jag tog bort lösa delar och återmonterade. /P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.