|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag hämtade igår ut min nya 550iX -11 med M-paket och tillvalet 19" M-alu. Bilen är helt underbar förutom att vägljudet är hemskt! Sitter Michelin däck i RFT utförande, just RFT däcken har jag aldrig gillat tidigare men trodde detta problem var ett minne blått men så är det tydligen inte!?? Någon som har samma erfarenhet? Vilket däck ska jag välja för att slippa detta vägljud? /Håkan | |
| Om du lägger in en rad på bimmerpost.com så finns det gott om amerikaner med F10 550i och en del med M-paket och X-drive där. Jag vet att olika däckfabrikat har diskuterats. | |
| Tack! Det ska jag göra! | |
Roffa1 |
Har du kollat däcktrycket? bör vara 2,7-2,9 kg. Ju högre däcktryck desto mer oväsen. |
|
Har kollat nu och det var 3,2 fram & 3,4 bak!! Har nu 2,7 fram & 2,9 bak och det blev bättre! Enligt BMW kan man ha så lite som 2,3 resp 2,5 detta känns lågt tycker jag! Har ju däcktryckmonitor i bilen så jag kan ju lätt kolla trycket.. |
|
| Läste i ett annat forum om en i USA som fått sin bil levererad med alldeles för lågt däcktryck. Det gäller alltså att kolla när man får bilen verkar det som. Hämtar min F11 520d i morgon :) | |
|
Jag fick minna vinterdäck med tryck på 3,3!!! Var som att åka runt på trädäck, har nu sänkt till 2,5 fram och 2,7 bak. Lite osäker på om det är rätt tryck för Nokiian Haakka R 225/50-172 på min F11? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.