|
|
|
|---|---|
|
Har någon uppgraderat till Hifi Professional system i bil från Hifi audio system. Räcker det att köpa till Logic7 modulen, eller krävs helt nya högtalare och ledningar. Om man kollar på RealOem verkar det inte vara stor skillnad förutom att det behövs högtalare i bakdörrarna, högtalare i instrumentkonsollen samt logic7 modulen då. Professional som jag hade i förra bilen är ju bättre än bara HiFi i min nuvarande. | |
|
Allt går, men det är inte så enkelt. Du får betydligt bättre ljud till samma arbete och peng om du byter till bra eftermarknadsgrejer. /Andy |
|
|
Jo det kan stämma. men, jag hade hifi pro i förra bilen (730d) och var helt nöjd med den. Det som verkar krävas för att uppnå samma sak i nuvarande bil är en högtalare i instrumentpanelen samt högtalarna i bakdörrarna, plus logic7 modulen då. I övrigt ser det ut att vara identiska högtalare förhoppningsvis likadana kablar också. Men jag är inte säker på att det stämmer. I en 740i (E38) monterade jag en Alpine förstärkare samt en baslåda i bakluckan. Ljudet blev klart bättre än original professional men jag blev inte helnöjd om man säger så, därför är jag lite tveksam till, främmande prylar i bilen. |
|
|
Då är du nog som jag. Har alltid efterutrustat med BMW orginal sålångt det är möjligt, men i slutändan har det änd inneburit att jag fått byta framförallt högtalarelement men även förstärkare för att bli nöjd. Men svar på din fråga är att ja, ska du få ut maximalt av ditt system så krävs att du byter de flesta av högtalarna samt monterar ytterligare kablage. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.