|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
carl530 Att plocka bort ett partikelfilter eller katalysator på en modern bil är ingen bra lösning! Lite ansvar bör alla ta för miljön. |
|
| Hej vänner, är det någon i sthlmstrakten som trimmat sin 525D/530D(eller xd) som skulle vilja visa vad deras går för? pma för att inte förstöra tråden =) | |
| OBS!. söker er som gjort bsr trimmet. | |
|
jättetråkigt att jag inte fått något pm ännu. men då ses vi väl på vägarna =) |
|
| BSR förknippar jag med Saab och Volvo.... | |
|
...och då i synnerhet Volvo. Flåklypa |
|
|
...och då i synnerhet Volvo. Flåklypa |
|
| Mitt i prick Flåklypa! | |
|
Lite Info/frågetecken ang. BSR trimm. Trimmade min 320d -08 177hk med bsr steg 1. 177hk till 223hk, 350Nm till 442Nm. Bra drag i bilen. Trimm med PPC maj till oktober 2011, ca 1000 mil körda, allt OK. Orginal mjukvara nov 2011 till febr 2012, allt OK. Trimm med PPC mars 2012 efter ca tre veckor börjar det kännas små vibrationer i bilen då och då= Allt OK vissa dagar, vibrationer andra dagar. Mitten av april blir vibrationerna konstanta, koppling börjar kvittra vid dragläge. Fan....svänghjulet misstänker jag, = byte dubbelmassesvänghjul+koppling ca 17000 kr. Mycket riktigt, svänghjulet. Läste någonstans medan jag letade efter ett alternativ till svänghjulet (finns ej), att det är specat för max 420Nm. Vågar man slänga i trimmet igen ??? Gamaz (newbie) |
|
|
Är det specat för max 420, så håller det ju lätt för 442. Där är säkert bra marginal på specen, dessutom uträknat att hålla i 30k mil +.. Tror inte att problemet hade så mycket med trimmet att göra. ------- Min bil suger inte... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.