|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Jag försöker få dig att förstå varför folk blir frågande, irriterade, tycker frågan är orimlig när du agerar som du säger dig göra. Jag har inte påstått att man inte kan avböja eller att något är svårt! Däremot reagerar många negativt och du tar det som att bilen ifråga inte är som den beskrivs (förtroende sak) vilket är felaktigt. Så tydligt: många upplever frågan som orimlig därför reagerar de negativt (=ingen affär), inget annat! "Vad menar du med denna text rad? "Du reducerar antalet potentiella objekt något (ev objekt i denna tråd tex)..."" En liknande fråga som vi diskuterat fram och tillbaka ställdes i denna tråd med resultatet jag försökt beskriva för dig (och anledningen till resultatet). Sen om det är din vän eller du som ställer frågan tror jag är irrelevant. Det jag försökte säga var att risken är stor att du knappt lyckas hitta någon som uppfyller de krav du ställer (ska kunna bilen 100% + vilja ta risken att du begär pengar tillbaka) -> du ratar de flesta objekt och får leta under lång tid. Återigen, du får göra precis som du vill när du köper bil (inom lagens gränser), jag försöker bara förklara för dig varför du kommer få svårt att få till ett köp. |
|
|
Det är nog din personliga åsikt! Kan man inte sin bil 100% så köper jag inte den bilen helt enkelt eller åker de 40 milen. Det får ngn annan göra och det finns många sådana som gör det. Det är ett fritt val, sen om jag kommer att få svårt att hitta bil går att diskutera. Jag tänker inte köpa ngn likbil för att gynna ngn. Finns många som letar i månader t.o.m år för att hitta rätt objekt. Gäller att ha tålamod och hitta rätt bil med rätt ägare helt enkelt. (kan ta tid men jag är säker på att det finns, även om dem är få som kan sin bil 100%) Finns här på Autopower bla ett par forum medlemmar som kan sin bil + att dem är ärliga som jag har vart i kontakt med men tyvärr har det inte blivit ngn affär pga i de flesta fall hade dessa ägare automatlådor! BMW M-POWER |
|
|
Det är det absolut men läser du i tråden så verkar det vara ganska många som delar min åsikt! Jag tror säkert att du kan hitta en bil under de premisser du nämner, bara du har tålamod som sagt! Sen hoppas jag du inser att det finns ganska mycket mellan strategin du har och att köpa första bästa "likbil". Lycka till! |
|
|
Ja, det verkar som om dem som har skrivit inlägg angående ämnet verkar tänka ungefär som du gör och det har jag respekt för. Men ngr av dem tror jag missförstår mig.... Alla kan inte tycka lika för annars hade denna forum sett helt annorlunda ut. Får man fråga varför du är billös? För många 40 mils resor i onödan eller? :) BMW M-POWER |
|
|
Låter bra! :) Nope inte billös, däremot inte uppdaterat profilen på något år! Köpte förövrigt inom 2.5 mil därifrån jag bor, inte alltid man behöver åka långt! |
|
|
Alltid skönt att slippa åka lungt :) Uppdatera din profil så man inte tror att du är billös och kommer med felaktiga kommentarer :) BMW M-POWER |
|
|
Edit: Långt skall det vara och inget annat. BMW M-POWER |
|
| Haha, ser inte sambandet mellan vilken bil jag har nu mot vilka åsikter/kunskaper jag har! Se det gärna som att jag mörkar! ;) | |
| Ah sorry läste fel... Edit funktion som sagt! | |
| Skall inte ni två ta och bestämma en dejt!!...så slipper vi läsa era "love-notes" *haha* | |
|
Marin: Hade Keiser vart en snygg, söt och kattig brud på 25 år samt bodde i Sthlm eftersom alla verkar förstå att jag gillar inte åka långt i onödan (haha) så skulle jag nog inte tacka nej :) BMW M-POWER |
|
| Marin: Ja, jo kan förstå att det skiljer sig lite mot den typiska AP diskussionen, här kom vi ju faktiskt någonvart (nåja)! ;) | |
|
Vadå kommer någon vart. Vem ska stå för hemresan? ;) |
|
| :) | |
| Jag vill iaf ha bilder eller hellre video från dejten. Motsvarar inte filmen mina förväntningar kräver jag tiden jag lagt ner på tittandet tillbaka av er båda. | |
|
Lus: Ska bli :) BMW M-POWER |
|
| Hem till mig eller hem till dig? ;) | |
|
För att få en (förhoppningsvis) trevlig avslutning på tråden, Hur gick/går det med försäljningen Nillenalle? Eller så har jag missat ett inlägg där du sålt kärran... MVH Magnus Dizzy69 |
|
| Den står avställd i garaget, vill inte köra med den på vintern. | |
|
Ok, lycka till med allt! MVH Magnus Dizzy69 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.