AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
36.067

Är det ngn som vet ngt om denna 740ial?

Sida 3 av 7
Nillenalle: Har du fått verifierat stämplarna i din servicebok?
Jag köpte bilen för att det var en sådan jag ville ha och i det skicket jag ville.
Jag har inte gjort någon bakgrundskontroll på bilen.
Det är tydligen bara folk med mycket fritid och lite pengar som är intresserad av min bil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är väldigt få människor som

* har intresset
* har möjlighet att försäkra en 740
* har förståelse för ägandekostnaderna

Så det är tålamod som gäller.

För mig exempelvis är en 740 så dyr att försäkra att den kostar ungefär 20% av bilens värde per år. En 728 kostar bara 50% av en 740. Jag själv lekte lite med tanken att vara intresserad av din bil istället för kombi (utrymmet finns ju ändå) för din bil säljs verkligen för småpengar egentligen. Men så var det där med försäkring också...

-------
//Lövet
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Andreas: är det så illa med försäkringen? Testade själv vad en 740 sv-såld 00:a skulle kosta...och hamnade ganska exakt på 7.000kr/år vilket är drygt 1.500kr mer än min 530 men betydligt mindre än M3/M5 som brukar hamna kring 10' per år.

___
//Ulf
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Ja, en 740 är nog inte gratis att försäkra, tydligen bland de dyraste bmw'n att försäkra har jag hört.

BMW M-POWER
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
20k för en 740i, 10,5k för en 728i. Dagsfärska siffror och på svensksålda bilar :(

Verkar dock slå en del fram och tillbaka beroende på årsmodell.

-------
//Lövet
Man bör ringa alla försäkringsbolag och kolla priserna, det lönar sig garanterat. Folk är lata och väljer sitt vanliga bolag ,det tjänar bolagen enorma pengar på. När det gäller pris på försäkringen för bilar som 740 brukar jag se hur mycket mellanskillnaden blir på en vanlig bil och min entusiastbil, det är inte många tusenlappar extra. Och vad får jag då för pengarna, gämfört med envolvo v70! VÄLDIGT MÅNGA TJATAR OM VAD SAKER OCH TING KOSTAR SAMTIDIGT SOM DE RÖKER ETT PAKET CIGARETTER OM DAGEN. Vad blir det på ett år!!!!!!!!!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fast i det här fallet är det 10.000 som det skiljer på billigaste bolag. Och eftersom jag inte röker kan jag inte använda det som argument för att lura mig själv...

-------
//Lövet
10 000 skiljer på vad?
På min saab 9-5 kombi 03 och min 740 skiljer det 4000, det tycker intejag är så farligt. Jag har bägge bilarna i trafik halva året.
GI
2.196
GINO
Sen skiljer det ju lite oxå beroende på vart i landet man bor.
Försäkra bilar i Sthlm är inte att leka med, speciellt om man äger en Bmw.

BMW M-POWER
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
740i -01 skulle kosta mig 11'/år. Min 325i -06 betalar jag 6'/år.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
nille: Mellan 740i och 728i

-------
//Lövet
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Min 740-01 är ca 50% (~3000:- ) dyrare per år jämfört med den 530i-01 jag hade förut i försäkring. Skatt i princip samma och glädjande nog endast 1 dl skillnad i bensinförbrukning.

nillenalle: Jag tycker din attityd verkar ganska aggresiv eller tolkar jag dina inlägg fel?
Jag hade en 750 för ca 3-4 år sedan. Hade trafik på den för 3 ca, bor i sthlm och var typ 26 då.
Du upplever mina inlägg som aggresiva det är ok, jag upplever många inlägg som helt korkade.

Nille
GI
2.196
GINO
Kane:

Jag personligen håller med dig, inget emot dig nalle och du får inte ta illa upp heller men jag håller med Kane.

Med den attityden tror jag du kan tom skrämma iväg folk som läser denna tråd och kanske ev. blir intresserad av din bil.

Är du sur över ngt eller?

BMW M-POWER
Är folk trevliga mot mig är jag ännu trevligare tillbaks!

Nille
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
NilleNalle , jag tycker det känns som en ganska barnslig attityd och inte speciellt ödmjuk.

Mvh
Kaptenen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.