AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
36.060

Är det ngn som vet ngt om denna 740ial?

Sida 2 av 7
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Som väntat fanns det två versioner av storyn. Nånstans i mitten ligger nog sanningen.

Att jag ifrågasatte din kompis GINO beror mest på att jag har allt för mycket erfarenhet av att sälja bil själv och de "spekulanter" som man då råkar ut för.

Som säljare besvarar jag själv alltid frågor efter bästa förmåga. Däremot skulle jag aldrig pruta själv i telefon, det är köparens uppgift. Inte heller skulle en köpare få ett öre av mig om han inte köper bilen. Har man inte råd att betala bensin har man inte råd med min bil.

Vissa köpare är bara så jäkla slöa "vad säljer du bilen för kompis?!" Det är inte min uppgift att pruta. Ge mig ett bud slöfock!

-------
//Lövet
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Nillenalle:

Du måste ju förstå honom oxå om han vill veta allt i förväg.
Så vitt jag vet så skulle han åka ner för att köpa bilen och då vill man nästan avsluta en affär på telefon när det e lite avstånd som i det här fallet.
Jag tycker att du borde ha lite förståelse för det eller?
Jag hade iaf som säljare vart glad att en seriös köpare hör av sig och vill köpa en bil som man säljer....

BMW M-POWER
Jag skrev just att jag förstår om köparen vill veta så mycket som möjligt, och jag svarade givetvis uppriktigt på frågorna. Men det var hans attityd jag inte gillade. Jag ska köpa en Touareg V10 diesel så jag kanske byter in den i stället, då slipper jag problemen med köpare.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Synd att man inte är billös. e38 i långt utförande har alltid varit en av mina drömbilar. Jag antar att e90 inte är nått alternativ för dig?
Mvh
Marin
Jag håller på att ta E kort tungt släp till personbil och vill ha en bil som drar 3500kg min saab drar bara 1800 och bmw: använder jag inte som dragbil . Ha en 740 och en touareg blir dyrt så jag säljer saaben och bmw:n ok köper en touareg
ar
457
argungu
118i -20
Angående bilen som Rick länkar till, Länk

"Aldrig någonsin vinterkörd" står det i annonsen. Som illustreras med en hel drös vinterbilder...
Bilderna är iofs tagna när tidskriften Automobil gjorde ett reportage om bilen, men visst f-n är den vinterkörd.

/Erik
GI
2.196
GINO
Nillenalle:

Det e synd för att du uppfatta honom som jobbig och han uppfatta dig som oseriös.
Men men så kan det gå ibland, på bilderna ser din bil riktigt fräsch ut faktiskt.
Lycka till med försäljningen....

argungu:

Det är lite motsägelsefullt som du säger med texten ej vinterkörd och massa bilder på bilen under vintertid :)

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
andreas_lofgren:

Jag instämmer med allt du har skrivit och är medveten om alla puckon där ute men i fallet ovan var det inte på det viset kan jag lova.

BMW M-POWER
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Om man tar ut en för en foto-session och reportage i en seriös tidning så räcker det knappast för att bilen är att betrakta som en vinterkörd bruksbil... Otroligt vad folk kan klaga.
Kolla förarsätet vid ryggslutet i mitten på sätet vid sömmenpå den blåa 740 ni diskuterar. Färgen är ju bortsliten! Något sånt finns absolut inte på min bil.

Nille
ar
457
argungu
118i -20
weeeman: Skriver man "Aldrig någonsin vinterkörd" får man skylla sig själv om nå'n klagar! :-)

/Erik
Det är ju bara att kolla med vägverket om den varit avställd om vintrarna.
Senserdetävenut att vara vinterdäck på den!
ar
457
argungu
118i -20
I praktiken kan 740:n betraktas som ej vinterkörd, givetvis. Det jag klagar på är bara den uppenbart felaktiga formuleringen i annonsen. De skulle ha skrivit "Aldrig vinterkörd, bortsett från ett enda tillfälle i vintras när tidningen Automobil gjorde ett reportage om denna unika vagn!" eller någonting liknande.

Det är en otroligt fin bil, jag skulle vara stolt över att äga den (om man bara hade plats)!

/Erik
Min är nog finare och mer intressant.
ar
457
argungu
118i -20
Ja din 740 ser superfin ut Nillenalle. Bättre skick på klädseln som du säger. Och det är en ial till skillnad från den utannonserade. Hur långt har din gått?

/Erik
13600 ca. God natt hörs i morgon
GI
2.196
GINO
Nillenalle:

Eftersom vi aldrig fick reda på servicehistoriken på din bil kan jag passa på och fråga om din bil är lika välservad som den blåa 740´n?

Enligt annonstexten skall den vara helt felfri skick oxå.
(den blåa 740´n är skattad o besiktigad givetvis)

BMW M-POWER
Ja min är servad enligt boken. Men den blåa är inte felfri, Ta då en ordentlig titt på förarsätet som jag skrev innan.
Ojojoj vad de skryter om bile i annonsen, de har ju inte ens rekat den invändigt!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.