|
|
|
|---|---|
|
För det första, El-hissarna fungerar dåligt. Jag måste trycka flera gånger på knappen för att rutan ska glida ner och upp, rutan rör sig ca 1 cm för varje tryck på knapparna. Har läst på forumet att fler har det problemet, och hittade en guide för att försöka fixa det problemet. Men, då kommer jag till det andra problemet. All belysning i bilen "pulserar" när motorn är igång. Riktigt irreterande, ibland är det mer och ibland är det mindre. Men den laddar som den ska, den laddar 14 volt. När belysningen pulserar som värst, och jag vrider på fläkten i bilen till läge "4" så pulserar det mindre, men fortfarande så att det är jobbigt. Ibland på tomgången så slutar belysningen att pulsera också, gasar jag till då så kommer det tillbaka. Är det någon här som har en susning på vad problemet kan vara? Möjligen någonting med generatorn eller fläkten? Kan problemet med fönsterhissarna ställa till det här? Är vädligt tacksam om någon har något svar på vad felet kan vara. Har inte råd att lämna in bilen på verkstad. | |
|
1. Hur är det med ditt batteri? Okej eller är det slut och orkar inte ge kräm som det ska? 2. Ang elhissarna. Är det bara på förar sidan fram eller? Fungerar passagerar sidan som den ska? Är det bara förar sidan kan det vara själva knappen. Delar du den, så finns det en metallbit där i som skall sköta det, men själva plast biten som skall göra så att metall biten rör sig är sliten. Går att fixa, men är lättare att leta upp en ny på skroten om du inte vill köpa en ny. Det är enkelt att pela upp den och dra ur kontakten och seddan plugga in den nya. |
|
|
1. Batteriet verkar vara okej, det ligger på 12 volt. När bilen är igång ligger det på 14 volt. Kan det vara kasst endå så att man borde pröva att byta? 2. Det är på båda sidorna det jävlas. Men på passagerarsidan fungerar det där att rutan åker ner 1 cm när man öppnar dörren. Vad är det som gör att inte det fungerar på förarsidan? Ska kolla nu hur knapparna ser ut! |
|
|
Du kan ju få mätt batteriet. Här i Landskrona har vi alla fall 2 ställen att få kollat att det är som det ska eller inte. Vad det är med rutorna för din del vet jag inte, men på min var det själva knappen som strula. Kunde fixa det och behövde inte köpa någon, men det brukar finnas på skroten annars. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.