AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
42.509

Köpråd ang: BMW m3 e46

Sida 6 av 7
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Den blåa saknar ju Harman Kardon, navigator och taklucka. Inte så kul hade jag tyckt.

Omlackeringen tog lång tid och övervakades av mig så den är utförd på ett så bra sätt att det i princip är omöjligt att se att det är gjort. Sen att det är nanoklarlack gör ju bara saken bättre!

Ang. blästringen så var det mest smuts som försvann. Var inte särskilt mycket undersmassa under min bil. Det gula du ser är rostskyddet från fabrik, det är inte någon grundfärg.

Är medveten om att det inte är något man får tillbaka men nu ser det ju faktiskt ut som en ny bil och det ska ju iaf höja värdet lite. Att det bara är 2 ägare och att den alltid servats på BMW gör ju också att värdet bör vara högre än värdet på många andra m3or. Det är dessutom en 04 tillverkad i augusti.
Är det någon som kollat ägarhistoriken på den blåa med ZCP-paket och som vet om den rullade i Linköping för ett par år sedan? Tycker mig känna igen regnumret och så värst många M3 E46 ZCP borde det inte finnas i Sverige med den kulören.
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
HK och HiFi paketen är överskattade prylar rent ljudmässigt. Tyvärr låter det inte allt för mycket bättre även med dessa grejer i bilen. BMW har inte prioriterat ljudet speciellt mycket i sina bilar, trotts HK hjälp och annat.

Men visst håller jag med om att HK, Navi och lucka ändå drar lite mera värde till bilen. Om inte annat så blir den mera lättsåld om de grejerna är med ombord.
Ingen slump att dessa prylarna sitter i min M3 kanske... Glasluckan har jag dock aldrig använt ännu, mera än som ljusinsläpp vid något enstaka tillfälle. För det mesta är solskyddet fördraget, vem vill riskera att få solen rakt i skallen vid inspirerad körning på en slingrig favoritväg!

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Oj oj vad många experter det finns :-)
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Taklucka och navigator borde vara förbjudet på en sportbil
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Säger dom som inte har det:-) Jag använder min taklucka väldigt ofta och jag tycker HK-ljudet är riktigt bra jämrfört med t.ex. hifi-paketet som sitter i min e61. Navigatorn är ju dessutom trevlig att ha. Men ni får tycka som ni vill såklart.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Har också taklucka i min bil men har egentligen aldrig förstått vitsen med det riktigt. Antingen köper man en cab eller så har man en sluten bil. :) Navi tycker jag är trevligt, bra hjälpmedel faktiskt och jag önskar jag kunde använda den inbyggda men Navigon/TomTom i min iPhone fungerar mer än väl.
Däremot blev jag ordentligt besviken på HK-systemet i en kompis M3:a. Långt ifrån Lexus Mark Levinson-ljud och ljusår från Audis BO-ljud så det skulle jag personligen lägga varken pengar eller vikt vid.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Surt som fasen med lambodörrar på den blå 05:an.. Annars hade jag åkt och köpt den :/
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Taklucka i sportbil...

Läderklädsel, baksäte, farthållare, handsfack. bort bort bort???

Allt är väl relativt. Skulle absolut inte vilja ha en M3 cab och därför är väl taklucka ett grymt alternativ.

Håller med MagnusSa, det man saknar i sin egen bil behövs aldrig. Jag hade inte SMG i min, för att SMG är så jäkla kasst i M3 E46. SMG är som stödhjul till en cykel. ;D

För att vara helt allvarlig nu istället, så ja, lambodörrarna ser bedrövliga ut.
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Den som tycker SMG är kasst vet nog inte riktigt vad de snackar om. Eller har de aldrig kört en M3 med SMG.

Men det ämnet finns ju behandlat i ett otal tidigare trådar...

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
Hade det inte varit för det faktum att jag hade behövt få sålt min egen bil först så hade jag lätt köpt M3:an som "MagnusSa" äger...
Tacksam för alla som tar sig tid att svara!

Men jag kommer att passa på M3:an med CP-paketet.
Av några anledningar.

NU har jag hittat en i Gävle som jag tycker verkar intressant.
Tänkte bara kolla här om de är någon som vet något om den här

Länk

MVH

Jonny
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Fredde71.,...håller med dig!kunde inte sagt de bättre själv..

Blackdeath....Tycker själv efter att ha hämtat min m3a i munchen för exakt 1 månad sedan att SMG II är grymt på alla sätt....du kommer inte ångra dig

Länk
Så! Äntligen! Har även jag har hittat min M3:a.

Blev en svart svensksåld 02 med SMG-låda.

Jag tackar alla som tagit sig tid att skriva i tråden!

Hoppas tråden kan hjälpa många fler att hitta sin bil!

Mvh Jonny
Bi
3.797
Bianca

Grattis!!

upp med bilder nu!
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Gratulerar! Trevligt val!
Svart skinn, navi, taklucka och manuell var ett måste när jag letade M3 E46 iaf. Taklucka är ju så jäkla nice på en sommarbil.
Mathias: Jag vet mycket väl vad du gav för den :)
Jag hade kunnat tänka mig E46 igen men den känns gammal idag. M3 E92 blir det troligtvis härnäst!
Länk

Ett fåtal dåliga mobilbilder,men det kommer bättre!

Mvh
Jonny
Bi
3.797
Bianca

Grattis från mig oxå!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.