|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
Är det denna bil? Länk BMW M-POWER |
|
|
Stämmer bra det. //Pata |
|
|
Är inte det blagges gamla bil ? Lr är det jag som mistar mig |
|
| Varför står det där längst ner på carfax att den har 360hk? Är det en äkta csl eller? | |
|
Jadu svarta döden ;) skulle tro att de strulat till det vid inreggningen. Det verkar offra stå felaktiga uppgifter på importbilar. //Pata |
|
|
Okej.. Tycker fortfarande att de verkar konstigt.. Men de är väl bara jag. Hur som helst.. Var de ingen som hade något att säga om den här bil? Länk /Jonny |
|
|
Länk Någon som vet nått om den här? Jag ser att den har lambodörrar utifall någon ville påpeka de! :D /J |
|
|
Den ser fin ut även om jag själv omedelbart hade plockat tillbaka originalgångjärnen. Färgen är snygg och Competition-paketet gör den ju lite mer intressant än en standard M3:a. Personligen och efter att ha ägt både manuella och SMG M3:or så hade jag valt bort den p.g.a den manuella lådan. Den åsikten är naturligtvis min högst personliga men jag rekommenderar dig att provköra bägge varianterna innan du bestämmer dig. Skillnaden i körupplevelse är STOR och att t.ex. min nuvarande M6:a bara finns med SMG-III lådan säger väl en del........ |
|
|
Tack för så snabbt svar! Jo jag har precis dom tankarna vid eventuellt köp att montera original gångjärn, men jag skulle vilja veta hur mkt åverkan man har gjort på bilen för att få dit dom där gångjärnen. (Säljaren har lovat maila bilder) Det står att bilderna inte gör färgen rättvist så jag hoppas på det för den ser bara ut som en solid blå tycker jag. Jag har provkört 2st m3or båda med SMG-låda, jag känner mig mest orolig över att något skall rasa på dessa låda och att det "smäller" från bakaxelen när den skickar i nästa växel vid fullt gaspådrag. Har läst att det skall låta men som helt oerfaren av sådan bilar så vet jag inte vad man kan räkna som normalt. |
|
|
Jag har haft en SMG-II M3 cab, en E60 M5 SMG-III och min nuvarande M6. Samtliga dunkar i bakaxeln vid hård accelaration. Även jag har varit lite orolig över detta men numera är jag helt lugn. Det håller! Du kan däremot kika lite på diffklumpen på M3:an. Det händer att godset spricker i infästningarna. Ingen av mina hade några sprickor men det förekommer. Vi får hoppas att ingen åverkan gjorts på bilen vid monteringen av saxgångjärnen. Det vore trist på en så fin bil. Färgen är i mitt tycke snygg, har sett den i verkligheten. |
|
|
Okej! Tack för tipset! Jag tar väldigt gärna emot tips på vad man skall kolla. Jag hoppas det är ingen åverkan gjord på bilen. Mvh Jonny |
|
|
SMGII Håller! Det vet vi nu när när den lådan har gått en hel del mil. Bussningarna kan dock vara bra att byta på en bil på x antal mil. Annars ska du inte vara så orolig. Bilaffärer är sällan bra affärer men det känner de flesta till, det lönar sig att i regel att köpa ett exemplar med facelift som har barnsjukdomarna åtgärdade osv. DVS lägg lite mer på en M3 och få den i ett välbehållet skick och lev inte på kronan. Dessa fina bilar förtjänar att man lägger ner pengar på dem. ZCP bilen du länkar till ser bra ut, dock lite väl billig i mina ögon. Lycka till med köpet. |
|
|
Borde säljas fort som attan med det priset! Svensk -05:a med Competition Package som bara rullat 7400 sommarmil är rena klippet tycker jag. Om den är i skick och har historik som är ok. Det är 7 ägare på den inkl ev bilhandlare. Men det är inte så ovanligt på en M3 som byter ägare relativt ofta, tyvärr. (Jag värdesätter få ägare, men det är ju ingen garanti för att den skulle vara mera välskött än en med flera ägare iofs. Men jag inbillar mig att en ägare som tänker sig behålla en bil en längre period är mera mån om bilen än en som bara har den för en sommar.) Personligen gillar jag inte CP ratten i mocka och utan multifonktionen, men det hade jag kunnat leva med! ;-) Färgen och klädseln tycker jag är klockren. Mycket fin i verkligheten. Lambodörrarna är ju inget vidare dock... Den verkar inte ha M-spoilern på bakluckan? Varför inte isf? Had jag ite redan min M3:a så skulle jag vara klart intresserad! "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Dock hade jag velat ha SMG... Glömde skriva det. Länk Denna är ju 121.000 kr dyrare. 1700 färre mil och lite annan/mera utrustning iofs men 229.000 för den interlagosblå är ett mycket bra pris. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
| Det kan ju inte finnas en chans på jorden att den bilen säljs för 350k! Som han själv skriver: nypris 700 - 50% värdeminskning på 6 år!? | |
|
Jag kan passa på att tipsa om min bil: Länk 2 ägare bara. Jag har skött om den mer än väl och ägt den sedan 2008. |
|
| Smaken är som baken men den klädseln är inte snygg. Den var poppis för ett par år sedan men nu är känslan att brun inredning sänker värdet. Hade alla dagar i veckan valt -05 för 229. | |
|
MagnusSA: Grymt snygg bil, om allt stämmer och bilen verkligen är fin som på bilderna hade jag utan tvekan blivit intresserad av din bil om nu man skulle var ute efter en M3;a. Det är svårt att hitta en välvårdad bil...hoppas att ngn som förstår värdet av sådana bilar köper din bil... BMW M-POWER |
|
|
Hade med valt -05 för 229, trotts att jag är pedant och gillar putsen på din bil MagnusSA. Men omlacken och blästringen under är frågetecken för mig. Omlack är alltid omlack, hur duktiga lackerare det än är. Sänker priset enligt mig. Hur är det med rostskydd/underredsmassa efter blästringen? Ser helt ren ut ner till grundfärgen!? Gillar inte heller inredningen. Dock väldigt imponerad av all den tid du lagt ned på att få allt i det skick det är! Och alla pengar du lagt på att lacka och blästring samt lyktglas, ruta osv osv. Detta är nog tyvärr dock pengar du inte får tillbaka nu när du säljer. Priset lite för högt tror jag trotts din sämkning med 10 papp. Hade jag lagt ned alla de pengarna på att få en bil i det skicket så skulle jag vara väldigt säker på att jag ska äga bilen ett bra tag framöver! Man får aldrig tillbaka de summorna när man säljer... "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Den interlagosblå körde om mig på södertäljevägen för någon månad sedan, den är riktigt snygg i verkligheten. Bilderna gör den inte riktigt rättvisa. Peace out |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.