|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
| Hemskt, och han har själv bytt dem. Smaken är tydligen verkligen som baken. | |
|
Till HERCEG Jag har också sett bilen och vad det gäller bagageluckan så finns det 3 tydliga linjära märken sen om det var rost eller inte kan jag inte svara på. Du tycker även att det inte är något "fel" när man köper en bil för 300 000 kr att diverse saker sitter löst? Om det nu är så lätt att åtgärda dessa fel som du säger, varför gjordes inte detta från första början? För mig drar det ner helhetsintrycket avsevärt. Du nämner också att "vissa" polerar bort sina stenskott, på både ljusa och mörka bilar? Inklusive Blagges bil då ? Eftersom hans bil måste räknas som mörk. Det betyder väl att han hade alla möjligheter att göra likadant som "vissa" andra att polera bort sina stenskott. Att det satt fastklistrat en antenn på högerbakruta och att stereon låg bakom passagerarstolen är varken praktiskt eller snyggt i mina ögon. Takvingen var väldigt slarvigt påsatt, silikon/lim utsmetat så att det syntes tydligt. Något jag reagerade på och påpekade. Glaset till vänster dimljus fram var sprucket. Det finns även diverse stenskott i framrutan, det största sitter vid innerbackspegeln. "besiktningsrutorna" som satt på var väldigt repiga. Såg aldrig dom tonade originalrutorna. Till Blagge Må vara så att föregående ägare hade grusväg hem och att det satt andra fälgar monterade innan med aggressiv offset så kvarstår faktum fortfarande att det är helt sönderblästrat vid bakskärmarna. Alla dessa "småsaker" drog naturligtvis ner helhetsintrycket som jag skrev innan. Allt va inte bara negativt, fälgarna va grymt fina, även stolarna var i väldigt bra skick, interiören såg mycket bra ut förutom att det saknades skruvar och någon list satt löst. Totalt sett skulle många småfel kunnat åtgärdas och därigenom öka helhetsintrycket. By the way så var det jag som lade bud på 250 000 kr till dig. Mvh Smatter |
|
|
Smatter: Inte bara du som har lagt bud på 250k, har även varit andra spekulanter. Jag är nöjd med bilen och får jag inte det jag begär så säljs den inte. Finns dock diverse spotrepair firmor som tar 6-7 tusen för att lackera just den biten på ett ställe av bilen om man vill ha det fixat. Ha det fint. |
|
| Kunde inte säga det bättre själv, du har fått flera bud på 250. Marknaden tycker inte bilen är värd det du begär helt enkelt. | |
|
Nu är man tillbaka igen! Garaget är ordnat men M3:an saknas! Har en fråga om någon har nått intressant att säga om den här? Länk Mvh Jonny |
|
|
Blackdeath: Känner tyvärr inte till bilen. Verkar dock sakna Navi vilket jag personligen tycker är en grymt trevlig utrustning (16:9 skärmen). Mer bilder hade ju varit att önska för att kunna bedöma skicket lite närmare. Har du inte långt dit så tycker jag absolut att du ska åka och titta på den för " fint skick" "Mycket välvårdad" osv. är VÄLDIGT personligt märkte jag då jag letade M3:a. Lycka till/ Jimmy |
|
|
Jimmyboy: Jo jag tänkte också på att den inte hade någon nav. Den gör grymt mkt för utsendet på inredningen. Jag har tyvärr väldigt långt till Karlstad det var därför jag hörde här om det fanns någon som visste något om bilen. Jo jag förstår också att skicket är ju lite upp till var och en. Tack tack/ Jonny |
|
|
Bara nyfiken...är den bilen realistiskt prissatt? Får man verkligen uppåt 240' för en över 8 år gammal M3 som rullat 8000+ mil? ___ //Ulf |
|
| Programmer: Tycker oxå att det är aningen dyrt. Den har ingen hög utrustningsnivå heller. Men som sagts innan om skicket är grymt bra så kan jag ju tycka att den är värd en hel del mer än de lik man kan hitta med motsvarande mil och utrustning. | |
|
Jag håller med er båda två, men jag är ute efter en fin svensksåld helst med så mkt utrustning som möjligt men jag har inte tänkt lägga 300k heller på den. Det är för mkt pengar tycker jag. Så den där är mer åt min prisnivå. Utbudet på fina svensksålda med bra med utrustning är inte så fett, om man säger så.. Tacksam för era tankar runt ikring. Mvh Jonny |
|
|
Personligen tycker jag inte du ska hänga upp dig så ycket på utrustningen, det mesta är bara lull-lull som känns gammalt! Försök hitta bil i gott mekaniskt skick och eftermontera den utrustning du saknar. Det finns gott om M3:or runt 200tkr som verkar vara i ganska gott skick, köp en lite billigare och spar en "pott" men pengar till att underhålla bilen. Byt lite bussningar/dämpare etc. så kommer den kännas mycket fräschare! Min M3:a som jag hade för ett par år sen hade "all" utrustning. Det som en gång var hightech känns i dagsläget väääääldigt old-school. Navigatorn kändes som en gammal Commodore 64... Sen tycker jag inte du ska hänga upp dig på svensksåld på en så gammal bil, en importerad bil är mins lika bra men mycket billigare. Är det en 03:a eller äldre så är ju alla garantier borta ändå, from 04:a är det tolv års rostgaranti. /jocke |
|
|
Jag håller inte med, de bilar jag tittade på under 200k var inte så roliga. Om man är pedantisk och stör sig på saker som är i slit-och-släng-skick så kommer det kosta mycket pengar. Mekaniskt skick i all ära men glöm för allt i världen inte det övriga skicket, lack och inredning kan kosta minst lika mycket att fixa till som gnällande bussningar. Att utrustningsnivån spelar mindre roll håller jag inte heller med om, annat än när det gäller navigatorn, där stämmer det till punkt och pricka, den känns gammal och jag funderar på att byta ut den mot en Dynavin. Övrig utrustning känns inte alls föråldrad och kostar mycket tid/pengar att försöka eftermontera. Så vill du ha sportstolar med luftkuddar, elrollo, taklucka, skidsäck eller vad det nu kan vara så försök hitta en bil som har det och lura inte dig själv att du kommer eftermontera det. Hälsn. F |
|
| Angående navigatorn så går det väl att eftermontera Dynavin?, dvs utan att ha originalnavin monterad från början? | |
| Den bilen som sist länkas bör ha ett pris på runt 200k max, då tror jag man som köpare kan göra en ok affär förutsatt toppskick osv! Jag sålde själv min Svensksålda bil med enbart 4950mil på mätaren för 235k om jag minns rätt tidigare i våras/vintras(fullutr 02:a). Jag kunde säkerligen krämat ut 250k med annons på blocket etc, men då jag verkligen hatar att sälja saker så blev det en annons här på AP och bilen fick ett nytt hem hos en sann entusiast vilket bara det är värt mycket enligt mig.. Ta denna bil som ett exempel Länk visst mycket pengar nerlagt etc men drömpriser ändån.. Gratulerar säljaren ifall han får ut vad han vill ha, men tycker samtidigt väldigt synd om han som betalat de pengarna. Realistiskt pris någonstans enligt mig 270k kanske med hänsyn till alla extragrejjer(vilket man som köpare igentligen aldrig ska ta hänsyn till ;) | |
|
Länk Priset verkar vara okej, men frågan är bara om bilen är okej? nån som sitter med info? |
|
|
Allting handlar ju om vad man ska ha bilen till... En M3:a för 200K är ju ingen uppvisningsbil direkt, den är ju till för att köras! Alla är vi olika, men jag skulle ju prioritera en bra drivlina framför perfekt lack. Är man pedant så kanske man inte ska köpa en bil som har tappat 60% av sitt ursprungliga värde, eller? Blir alltid lika förundrad när folk på fullaste allvar tror att en typ åtta år gammal bil ska vara i nyskick, trots att den kostar 30-40% av sitt ursprungliga pris. Good luck! |
|
|
En till kör vi! :D Någon som har något att säga om den här? Länk Mvh Jonny |
|
Gee |
Jag är ganska sugen på en Cab är där något speciellt man bör se upp med på just dem? |
|
Om någon är sugen på att köpa en svart BMW M3 coupé med csl optik som ligger ute för försäljning på blocket, har jag en hel del uppgifter och en del varningstecken som man bör veta innan köp. Lägger inte ut alla uppgifter här då jag inte riktigt känner till reglerna för detta. Kontakta mig för mer info. //Pata |
|
|
@ Putte Krockad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.