AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
42.514

Köpråd ang: BMW m3 e46

Sida 3 av 7
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Äta i bilen? :O
Kul att det är liv i tråden!
Men alla som skriver förutom nån kör en M3 med SMG låda och verkar gilla det till 100%

Vad finns det för nackdelar som ni har känt?
Typ den är kass i stadstrafik eller kanske den växlar underligt nån gång eller vad det kan tänkas vara.

Och så om någon haft några problem med lådan?
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Hej!

Jag kör själv en SMG låda, och jag är supernöjd! Manuell är ju alltid en Manuell. I vissa lägen vill jag hellre ha manuell, men jag kommer nog sakna SMG lådan om jag byter till manuell.

Det du borde göra är att provköra båda lådorna och få din egna smak på det hela, och avgöra därefter.

Mvh
David
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Även jag instämmer i hyllningskören över SMG-lådorna. Enda nackdelen jag själv noterat är en viss "stökighet" när bilen är kall.
Mest upplever jag detta i M3:an medans M5:an är mer sofistikerad även när den är kall.
Den eventuella skepsisism jag själv kände innan min första SMG-bil är som bortblåst.

Vad finns att säga om den här bilen?

Länk

Den verkar grymt fin, den är bara ute på annonsen en halvår för tidigt.
Blackdeath: Den har varit till salu i ca 1 år den bilen.
Blackdeath: Jag äger bilen.
blagge: Va trevligt! :D Jag måste hålla med Phoenix, jag tycker att jag har sett den varit till salu länge jag med.

Men som sagt den ser otroligt fin ut!

Vad har du att säga om bilen? Är den i det utsökta skicket som bilderna och milen pekar på?

vill inte sälja bilen om jag inte får dt jag begär, det är det som har varit "problemet". :)
BT
58
BTFOG
530i Touring -96
Blagge. Tycker att du begär alldeles för mycket för bilen faktiskt. Sist jag såg den så var det 3 linjära rostfläckar på bagageluckan, bakskärmarna var sönderblästrade, sidokjolarna var repiga på båda sidor. Det fattades diverse skruvar i motorrummet och clips i kupén och lister inne i kupén som satt löst. Och att ha stereon på golvet i baksätet med antennen på rutan förstod jag inte heller. Det ända jag fann som var riktigt fint på bilen var fälgarna. Det står att den har gått 3600 men ser ut som den gått 15-20.0000 Mil. Det står även aldrig omlackad. Men om du ska ha ut några 319.000 för den så är det precis vad den behöver. Jag skulle inte bjuda mer än 200.000 för den med allt monterat. Tyvärr.

/B

Rost på csl luckan som är av plast...säger mkt om din kunskap.
Det satt andra fälgar monterade innan med aggressiv offset, därav stenskott på bakskärmarna, samt att föregående ägare hade grusväg på vägen hem. Stenskott på svart bil syns lättare jämfört med andra färger.
Eftermarknadsstereon kan man lägga på ett snyggare ställe men inget som stör mig. Som sagt historiken är lätt att kontrolla bara att ringa föregående ägare. En omlackering är något man kan göra absolut det håller jag med om pga stenskotten på bakskärmarna men annars är den jävligt fin i lacken.
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
blagge: tack för det klargörandet. Satt själv och funderande på hur han kunde hitta rost på bakluckan:) Efter att genom åren ägt ett antal M-bilar upphör jag aldrig att förvånas över hur många experter med begåvande utlåtanden det finns.
Stenskott i bakskärmarna har för övrigt även min M3:a, gissar att de flesta med original 19-tum är drabbade av detta.

by the way, du bjöd 250k för bilen med original avgas...
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Blagge >> Min Gamla TSH-68X ??
Houke: TYZ...
HE
2
HERCEG
BMW E82
Till BTFOG.

Min fråga är var du hitta dom 3 linjära rostfläckar på bagageluckan ?
Som jag med vet så är CSL Bagageluckan av plast..
Men var jag helt blind då kanske?

iaf jag var i somras, nån gång i maj och skulle leta efter en ny M3 då jag sålde min gamla.
Jag åkte bland annat till Göteborg och till Blagge för och se på bilen.
Gick igenom den riktigt noga, han hade även då ett kompressor monterat på den, plus alla andra tillbehör som står med i annonsen.
Blagge vet säkert vem jag är, jag slog inte till på den då, enbart pga att priset var för högt ifall jag skulle ha med Dixis, han begärde ca 330 - 340 tusen då vilket jag inte hade, hade en fast budget på 300 max !
Hur som helst, själva bilen i skicket var okej, fanns stenskott men de gör de på vilken M3 som helst som jag varit och kollat runt på i landet, bara att vissa är jävligt snygga med att dom polerar bort på ljusa bilars alla stenskott, men även på mörka.
Det enda jag kunde notera då som var "fel" men i själva verket inte är egentligen något större fel än att man måste sätta tillbaka grejerna på plats, var att de var listerna nere vid dörren som var lösa pga kablarna till slutsteget som han har bak.
Fälgarna var som i nyskick. Även så resten av interiören, såg riktigt fin ut plus de aldrig fel med kolfiber listerna.

Allt beror såklart på hur man använder bilen, men jag själv tycker blagges M3a ser grymt fin ut i skicket jämnfört med massa andras som finns ute på blocket.
Sen alla dom mindre diverse felen som du tog upp e riktigt enkla att åtgärda, inget som stör mig i vilket fall som helst.

Jag var verkligen villig då att ge blagge runt 300 för den, men han kunde inte tänka sig det då.

Sen såklart har vi detta med avundsjuka eller vad vet jag, är de för jag och blagge är kanske invandrare så man har annorlunda syn på oss så fort vi har en M3a ? Ja vad vet jag som sagt, spekulationer finns kring de hela.

Jag har sätt många M3or som gått allt mellan 15 - 20.000 mil, och dom ser ut som dom gör, mycket slitet i inredningen, betydligt mycket mer stenskott än vad de är på blagges M3 osv osv.

Förlåt, men du fick det hela och låta som om blagges M3a vore rena jävla skrot M3, vilket den absolut inte är och vilket jag tycker är synd så som du får det och låta. Tänk på att de massor med BMW / M3 älskare här på denna sida, jag är en av dom, därför låter jag inte någons bil som i själva verket är schysst som fan och inte så jävla tokig som du får de och låta!

Och till alla AP Användare, jag ville verkligen inte ge någon kommentar på detta, då jag aldrig har kommenterat något till någon förut utan alltid tagit det med en nypa salt, men kunde inte låta bli det den här gången..jag har sen tidigare, ca 3 - 4år varit medlem på AP, men för ca 2 år sen hade jag glömt bort helt mitt användarnamn och lösen till min gamla mailadress, så istället gjorde jag en ny nu snabbt. Har annars alltid hängt med i vad folk tycker om allt, så tyckte det var dags att kommentera själv för första gången.

WWW.GARAGET.ORG/HERCEG
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Bra och sakligt inlägg HERCEG. Som jag skrev tidigare så är det mycket frustrerande med alla negativa synpunkter som förefaller drabba varje M-bil som saluförs. Kände en gång en bilhandlare som konsekvent mötte den här typen av människor med kommentaren att de inte har på begagnatmarknaden att göra utan ska hålla sig till att köpa nya och därmed felfria bilar. Märkligt nog så fanns det sällan resurser att handla nytt hos dessa besserwissrar.......
haha , tack grabbar.

Herceg: Klart jag kommer ihåg, grattis till m3an.

HE
2
HERCEG
BMW E82
Tack Blagge.

WWW.GARAGET.ORG/HERCEG
M3 E46 med orange blinkers? Länk

Mvh Philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.