|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har inskaffat mig en 318is e30, när jag köpte den så gick den fint och rent och har gjort det tills nu då den har börjat bluddra och låter som en strypt moped.... Den går rent och fint på tomgång men när man trycker gasen i botten så börjar den bluddra runt 2500 - 3000 varv. Gasar man däremot sakta och fint uppåt så passerar den 3000 varv utan problem. Jag funderar på att byta tändkabel på 3:e cylindren då den har fått ett överslag där men tänkte att medans jag väntar på tändkabeln så kunde jag vända mig hitåt om det kanske fanns några andra möjliga fel? :) | |
|
ja tänker direkt lmm, har du kollat vad som händer om du kopplar ur den? händer det ingenting så är den sönder. "BMW probably the best car in the world" |
|
|
Hade även kollat ditt batteri. Kan vara att det är/ börjar ta slut och orkar inte ge kräm ordentligt. Har du möjlighet att mäta det någonstans, så är det bra innan du köper ett nytt. Min gamla hade samma tendens och då var det batteriet. Bluddrade och sköt i avgasröret. |
|
|
OKej tack ska testa lmm och se efter :) Batteriet är nytt så tror inte det kan vara det men om det inte funkar efter tändhatts byte och luftmassemätaren funkar så kan det testas :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.