|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Du menar att H3 55W lyser i strålkastaren, inte ringen? Med tanke på att tråden redan innehåller förvecklingar i den riktningen...) FP |
|
|
H3 55w sitter inne i strålkastaren och den enda funktionen så långt som jag har kunnat är att vara kurvljus. Den tänds inte vid helljus med halvljuset igång, möjligtvis så tänds den när man ljustutar utan att halvljuset är igång, det testar jag imorgon och återkommer :) // Mvh Andreas |
|
|
Men dom bilar som inta har kurvljus, sitter där en H8 endast då och ljustutan fungerar precis som på E87, alltså det är xenon lampan som blinkar fast man endast har day running lights på. ;) |
|
|
Om strålkastaren är byggd för helljus så blinkar den vid helljusblink, ev. lyser vid helljus på vissa modeller. Om den är byggd för aktivt kurvljus så lyser den när denna funktion är aktiv, inte annars. Slutrligen: Ljusringarna gar egen ljuskälla, oberoende av de inre strålkastarnas funktion. FP |
|
|
Funktionerna verkar dessutom variera med årgång på E60. På min bil med aktivt kurvljus vill jag minnas att BMW sa att alla möjliga kurvfunktioner inte är aktiverade eftersom de inte var eu-godkända 2004. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| tsaros: Hur gick det med testet? Vad kom du fram till? | |
|
Inte kollat ännu, men det ska göras. // Mvh Andreas |
|
|
På min E61 -04 har jag adaptiva ljus, är det samma som kurvljus? Jag vet iallafall att helljuset tänds i den inre reflektorn med en H7 lampa.. :) |
|
|
Så här ligger det till: Pre-LCI dvs 2003 - 03.2007: Följande utrustning finns: Icke-xenon = helljus är i inre reflektorn Xenon = Bi-xenon dvs heljuset är xenon inkl den inre reflektorn (inre reflektor används vid helljustuta). Adaptive xenon = Bi-xenon dvs heljuset är xenon inkl den inre reflektorn (inre reflektor används vid helljustuta). Xenon-lampan svänger därav det aktiva ;-) LCI dvs 03.2007 -> Icke-xenon = helljus används i inre reflektorn Xenon = Bi-xenon - heljuset är xenon (xenon är även helljustuta) - ingen inre reflektor används. Adaptive xenon = Bi-xenon - heljuset är xenon (xenon är även helljustuta).. Xenon-lampan svänger därav det aktiva ;-) OCH vid lägre hastigheder används den inre reflektorn som "Cornering Lights" (under 40 km/t). |
|
|
Sim, kolla din powerpost :) // Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.