|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja se en hybrid. 2 modeller, bensin och diesel. En lite sportigare variant med kanske en 2,0L 6-cylindrig motor på ca 200hk. Till det, en elmotor som sitter i växellådan och driver bakhjulen, borde även gå att kombinera med x-drive. Elmotorn bör vara på ca 80hk och kunna verka tillsammans med förbränningsmotorn när extra accelration krävs :) Batterierna bör vara så pass kraftiga att de klarar av att driva bilen upp till ca 60kmh (50kmh är för lite!!!) och en aktionssträcka på ca 1-2 mil utan att behöva använda förbränningsmotorn. En snålvariant med en pluttig dieselmotor på typ 120hk och en lite mindre elmotor, dock inte så liten att vitsen med eldrift försvinner. Den borde fortfarande gå att köra på samma sätt som ovanstående, något reducerad effekt med längre aktionsradie i utbyte. Tycker att v8an i m3 ska få vara kvar, men gärna 30hk ytterligare! Med fler snålvarianter i modellutbudet så kan de häftigaste motorerna vara kvar :) // Erik |
|
|
En eldriven cupé med rejäl elmotor och bra batterikapacitet. 0-100 på 7. 220 hk och 400nm. 25 mil i räckvidd. Uppladdning i vanligt väggjack på 3 timmar. Förbränningsmotor i backup på typ 30 hk. Mig veterligen så får man väl konstant vridmomentskurva på en elmotor, så det lär ju vara en annorlunda körupplevelse. |
|
|
ollen> ok, trodde du åsyftade vikten på resp. motor, inte ljudbilden. det brukar nämligen vara det stående argumentet för att ta bort V8orna; att de "väger nått hemult". vilket är felaktigt. N54B30 195kg + IC mm (10kg?) =205kg N55B30 ~193kg + IC mm S65B40 202kg |
|
| Hur ser egentligen framtiden för prestandabilar ut? Är det inte slut för m3or och m5or med EUs kommande hårda direktiv? | |
| Nikeman, den där skulle sitta som handsken! | |
| HFR> Ok, då förstår jag din invändning. Jag är kanske lite gammal men jag gillar ljudet av de gamla BMW-sexornas ylande:). Men som sagt, jag mår inte illa av en V8 heller. Den kommer tillbaka i nya M5 iallafall. | |
| Definitivt turbomatade bensinfyror på max 2L. Snacka om lätt konstruktion med trim möjligheter :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.