AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
23.024

Vad har de gjort med nya 5-serien?

Sida 4 av 4
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Gorban: min automat har lärt sig samma sak vid normalläget.
Går ner och lägger sig på 1200 varv, låg på ca 1500 varv som ny, hur gör man reseten?
ke
376
keihin
525d Touring -07
Har skummat några sidor...fattar jag det hela rätt så heter sedan-modellen F10 och touringen F11...eller??
Är det samma med E60/61?
När började isf med dessa beteckningar, såvitt jag vet heter t.ex. min bil E34 både som sedan och touring?
Du har fattat rätt...
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
kenta: Jag testade detta för att göra reset:

Länk

Tycker inte att jag märkte någon direkt skillnad men jag gjorde kanske inte rätt.
Det är väl först nu jag inte längre tycker E60/61 är ful, snygg tycker jag inte den är. Det tycker jag inte idag men kanske kommer jag att tycka det om några år till. Att den är bättre än E39 på alla punkter utom just Euro NC(r)APs frontalkrockstest betvivlar jag inte det minsta.

Nya F10/11 ser ut som en uppblåst 3-serie med en 7-seriefront. Förutsägbar i designen på ett sätt om jag annars förknippat med Mercedes genom åren. BMW har tidigare haft lite större designvariation mellan serierna utan att ge avkall på släktdragen. Även med den överdrivet svulstiga fronten ser F10/11 bättre ut än föregångaren men gamla E39 såg mer balanserad ut. Att F10/11 är mycket bättre än E39 och säkert nästan lika mycket bättre än E60/61 betvivlar jag heller inte. Detär dock inte en design jag om 20 år kommer att tycka var en av 2010 års fräschaste...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.