AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
23.023

Vad har de gjort med nya 5-serien?

Sida 1 av 4
Visa användare
126
Blomster
318d Touring E91 -11

Alla ni som har den BMW's senaste 5-serie får ursäkta, men vad f*n har de egentligen gjort? Det här är en högst personlig åsikt men bilen ser ju rent ut sagt förjävlig ut. Jag tvivlar inte på att den är underbar att köra... och äga... men oavsett... Varför lämna det fina med den förra för att fördärva den på detta sätt?

Vad tycker ni andra? Diskutera! Åsikter?

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Min personliga åsikt är att den ser mkt finare ut än E60 iaf.

BMW M-POWER
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tycker också den ser grym ut.... grannen har en svart F10 och den ser helt underbar ut där den står på uppfarten :) Åkte med den häromdagen och den lämnade inte mig besviken iallafall :)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
.....Därmed inte sagt att E60/E61 inte är snygga för det är dom. Är stört nöjd med min E61!
Samma här, bättre än föregångaren.

Vad man tycker om det nygamla (får man säga så?) designspråket tror jag till viss del har mycket att göra med åldern (ens egen) och/eller när man steg på "BMW-tåget". De som uppskattar designen före Chris Bangles tid är nog överlag mer positiva till den nya 5-serien.

mvh/ Anders
F10/F11 är fantastiskt vackra. De är en fröjd att titta på. Äntligen är 5serien snygg igen!

E60/E61 med M Sportpaket ser okej ut bakifrån i övrigt. Nej tack. Så för mig är förändringen från magplask till första val.

Och då har jag ännu inte sett någon F10/F11 med M Sportpaket annat än på bild.

Stephan

Nya femman ser lite tråkig ut jämfört med E60/E61 tycker jag. Tycker dessutom att frontpartiet ger ett otroligt plastigt intryck när man kollar in den närmare. Därmed inte sagt att bilen inte är snygg för det är den.
>Blomster: Du torde vara relativt ensam om din åsikt "vad f*n har de egentligen gjort? Det här är en högst personlig åsikt men bilen ser ju rent ut sagt förjävlig ut". Jag anser iaf att nya femman är avsevärt snyggare än den gamla, men smaken är olika och alla har rätt att ha sin egen smak förstås. Bilen är ju också en försäljningssucce, vilket tyder på att de flesta verkar gilla även utseendet.

/Anders
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Ja det är väl som vanligt att det tar tid att vänja sig vid en ny modell. E60:n är för mig en totalt annan design - mycket kanter & veck, varken eller i design utan M-pkt. Med M-pkt däremot mycket snygg - kaxig & aggressiv. Nya 5:an gillade jag liksom direkt, första gången jag såg den. Den ser betydligt större ut, kanske lite "mainstream", tycker mig se Audi i den. En mörk sådan gled förbi utanför luchrummet härom kvällen i halvmörker & den är elegant, den har pondus. Den vet att den ligger i täten. Den är en BMW.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
F10/11 har ett fruktansvärt överhäng i fram, nästan i klass med V70. Allt för fotgängarnas knäs skull. Det ser faktiskt bedrövligt ut på en i övrigt fin bil.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Jag har alltid gillat Chris Bangles design så jag saknar lite av hans skarpa linjer.
Sen tycker jag interiören har blivit mycket snyggare i den nya modellen. Vidare känns ju kvalitén ljusår bättre nu. Den nya bilen känns mycket större och den raka fronten framhäver det ännu mer.

Tror inte den nya designen kommer kännas lika modern så länge som E60/E61 har klarat det.

/Rikard
Visa användare
53
Ekan24v
316i compakt -94
525i 24v -91
518i -90
om jag ska vara ärlig så gillar jag inte alls de nya bmw modellerna! :O
tycker att e34orna och e46orna var deras vackraste bilar, och kanskenågra utav världens vackraste med! men somsagt, allting handlar om konkurrens och nyskapande, så vi får hålla kvar våra gamla bettor i säg 30-40 år till så är dom guld värda :D

16 ventiler är 8 för lite.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Vad är det för bakåtsträvare:) Jag gillar allt som är nytt!!

Visst finns det bilar som är odödliga i sin design. Men att nya femman är ett lyft måste jag ändå hålla med om, i synnerhet med M-sportpaket. Ska bli kul att se nya M5:an när den kommer.

//Stefan

Mina bilar:Länk
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
En svart E60 LCI med M-paket är grym tycker jag.
En svart F10 är sober och lite svullen...........
Finns inget som sticker ut hos F10. Är mer som en vidarutveckling av E39 med massor av stuk från sjuan.

"Byta upp sig? Till vad då?"
Tycker inte E60 känns som en riktig BMW, den känns så plastig och ful speciellt inredningen som är en av bilhistoriens fulaste.
Nu kan man äntligen köpa en 5-serie, E60/61 var en besvikelse.Nu är dom 1 igen.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Får också säga att 5-serien är på banan igen...speciellt med M-paketet.
Som nämns tidigare ska det bli kul och se M5 sen,fast några större överraskningar än det man sett borde man väl inte räkna med..?
När kommer den förresten? nästa år?
Jag gillar den gamla femman också. Tycker formspråksmässigt att den fortfarande håller. Men den nya femma har verkligen pondus och känns klart lyxigare. Samma gäller inredningen... den är dock rätt så dyr. Jag gillar motorhuvens veck.

Åker för närvarande Alpinvit 320dM Coupé e92.
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
När E60 såg dagens ljus så tyckte jag att de var bland det fulaste jag skådat, efter en tid blev den i mina ögon snyggare o snyggare, och idag tycker jag att det är en fantastisk vacker o väldesignad bil, för mig tog den alltså tid att "få in"...men hade om ekonomin tillåtit ,omgående köpt en E61 M'sport...då gärna med en stoooor diesel i ;)....kommer sen en storvinst på Lotto, då blir det en F11 direkt...sinnessjukt vacker om jag får säga mitt, kan bara gratulera er som köpt sådana vagnar, inte utan att den svenska avundsjukan bankar i hjärtat på mig ;)
Smaken e som röva...å de här e min åsikt.....over and out!!

Egentligen borde ALLA köra BMW!
Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
E60 kan vara den snyggaste BMW:n of all time i mina ögon.
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
kombin ser precis ut som Audi A4an bak
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.