AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.379

Nån som vet nåt om den här M3

Sida 1 av 2
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Funderar starkt på att skaffa mig dröm bilen,Tänkte åka och titta på den här bilen..Nån som vet nåt kankse?tips osv
Länk

MVH
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Bilen i fråga vet jag inte så mkt om, men firman som säljer bilen är inte direkt den som har toppstatus.

För det mesta säljer dem lik, har aldrig sett en fräsch bil där.
Men och o kolla för att bilda en egen uppfattning.

Bilder kan luras men passagerar sätet ser mer slitet ut än förarsätet.
Bytt plats kanske?
GI
2.196
GINO
Edit:

Bilen i fråga vet jag inte så mkt om, men firman som säljer bilen är inte direkt den som har toppstatus.

För det mesta säljer dem lik, har aldrig sett en fräsch bil där.
Men ÅK o kolla för att bilda en egen uppfattning.

Bilder kan luras men passagerar sätet ser mer slitet ut än förarsätet.
Bytt plats kanske?

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
catch_me:

Du har post.

BMW M-POWER
Den historik man kan se i bilreg ser ok ut. 2 privata ägare efter BMW Danderyd som sålde den senast 20050901.
lite dyr för miltalet och utrustningen?
Den bilen kom ut i söndags, från privatperson och har sedan köpts av bolaget. Bilen hade utannonserat pris på 159:000:-
Har sett bilen flera gånger. Den är vinterkörd men det hymlades det inte om i annonsen heller, ser ut att vara fräsch. Blev själv lite sugen för den pengen. 2 ägare sedan tidigare.

Bilen är köpt för att tjäna pengar så det är nog inget lurt. Oavsett om firman har trasslig historik eller ej.

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tack för snabba svar Grabbar,ska nog dit och kolla på bilen iaf,återkommer efter lunch
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
GINO du har post..
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Catch_me: M-test och en snabb "besiktning" på närmaste kunniga BMW-verkstad är alltid ett gott råd på en M-bil. Speciellt när den kommit upp i ålder och mil.

I övrigt säger jag som vanligt - man får vad man betalar för. En billigt inköp M3:a kan bli en dyr historia om man inte kollar upp den ordentligt.

Lycka till / Jimmy
Den här firman är ju proffs på att kränga ruttna Reanult Kangoo, kolla både en och två gånger innan du öppnar plånboken.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey nu har jag varit och tittat på bilen...Vilka skojare alltså helt sjukt...
Jag kommer in till firman det första jag ser är typ en kund blir i princip utskälld av en säljare,jag råkade Lyssna/Höra kunden som har köpt en bil Volvo70
för 3 veckor sen växellådan har rasat,,jag hör säljaren säga inte mitt problem..Kunden är lugn och sansat försöker förklara läget men säljaren vägrar lyssna/fatta..
Det här börjar bra tänker jag...

Bilen var extremt bra skick i lacken.inte en sten skott på front/motorhuv då tänker jag säkert omlackad med tanke på att den har varit vinter körd,frågar säljaren nej nej absolut inte orginal lack säger han...

Som GINO sa stolarna var extremt slitna den förra ägaren/ägarna har verkligen misssköt stolarna med sina jeans osv(Jätte synd)..Annars var den bra skick invändigt.

Jag var där förstås med min 330 för ev inbyte..Efter att jag fick starta M3an och lyssna lite på motor ventiler osv..så frågar jag provkörning är det möjligt?
NEJ säger han bara om du ska köpa den..Men jag kan ju inte köpa bilen och provköra efterår går ju liksom inte NEj säger han.
Jag kan förstå privat säljare men kom igen Firma låter inte sina beg bilar bli provkörda det fatta jag verkligen inte..

Dom tar en snabb titt på min bil utvändigt ger mig en skambud och jag åker hem..
så nu har jag pratat av mig...

Tack för alla tips grabbar
GI
2.196
GINO
catch_me:

Tro mig, du missade säkert inget!
Du kommer nog att bli glad för att du inte köpte den bilen och just från en sådan firma.

Leta vidare :)

BMW M-POWER
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
(Måste säga efter att ha läst ett antal så´na här inlägg där folk vill handla - det är ju otroligt vad många säljare det är som har dålig service samt att privatsälj mkt ofta är bluff när det kommer till speciella bilar som M & Alpina. Då jag har för avsikt att byta bil någorlunda snart så följer jag åxå det mesta som handlar om köp här men man undrar ju hur man ska lyckas. Hur många gånger har man inte sett annonser med bilder på till synes fräscha eller rent av fantastiskt fräscha bilar som senare visar sig vara totalt bristfälliga. Kan inte glömma killen som skrev här för kanske ett halvår sen som nyss köpt sig en E60 M5 & var jätteglad för det. Det dröjde väl inte så länge innan nån annan medlem här kunde visa honom bilder på bilen i kraftigt krockat skick.....hur kul är det...? Det verkar ju ungefär som att 95% är bluffade bilar på ett eller annat sätt.)

///Daniel
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Propeller:

Jag fick exakt samma känsla när jag köpte bil tidigare i höst. Efter att ha åkt och kollat på ett par M3:or tyckte jag dock det märktes ganska tydligt vilka bilar som var något att satsa på eller ej. Din magkänsla för säljaren, huruvida han verkar vara seriös eller ej, kommer vara ett mycket bra redskap för att sålla bland bilarna. Det finns vissa säljare som jag stött på som jag inte skulle köpa bil av oavsett om den är i kanonskick och till rätt pris(nu är de ju sällan det med sådana säljare så det gör ju saken enklare). Så det som först framstod som en djungel klarnade snabbt. (ungefär som catch nu förmodligen kan stryka en bil från sin lista)

Sedan så är det ju såklart så att alla okomplicerade affärer där alla inblandade går sin väg glada och nöjda inte direkt leder till några långa trådar på Autopower så det är inte så illa som det verkar.

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything.
Bilen är det nog inget direkt fel på, utan säljaren i det här fallet.
M test & skicka den till BMW för genomgång (din bekostnad, givetvis)
Sen tar man beslut.
Om firman lämmar garantier osv vill man givetvis att den skall vara seriös. Trygghet.

Men som sagt trist att du missade den när den utannonserades för 159K i Söndags.

Det finns flera..

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
ja precis det var ingen större fel på den men men..
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
citat jimmyboy

"
I övrigt säger jag som vanligt - man får vad man betalar för. En billigt inköp M3:a kan bli en dyr historia om man inte kollar upp den ordentligt."

innebär det att om man köper en dyr, så slipper man problem?
även bilar som kostar mer (som i detta fallet) kan bli kostsamma att äga.
Sallepwr: Jag tror nog du förstår vad Jimmy menade :)

Givetvis så behöver fallet inte vara så som du beskriver men säljer man en M3 för 250-300 så får man nog bedömma att den bil man säljer håller måttet bättre än M3orna för 150-200.

Det finns dyra M3or som också är lik men de har ju legat ute länge på annonser med.

Trevlig helg :)

www.garaget.org/philly
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hallo Folk
Tänkte kolla vad ni tycker om dena bil Länk utan att vara för tjatig....Känner ni till Firman bilen?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Flera bilder invändigt Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.