|
|
|
|---|---|
|
Någon tips hur man släcker "Oilservice" och "Inspection" lampor på enkelt sätt? | |
|
Gå in på "gör det själv" här till vänster och klicka på "mekartips. skriv i sökfältet: Nollställning serviceindikator. E23-E39. Mvh Jonas Brinell |
|
| Ok... tack för tipset. Dock "Oiservice" beter sig lite konstigt.... Först slocknar inte, sedan efter en stund när man åker iväg så har den slocknad. Nu imorse lyser den igen! | |
|
Kan vara batterierna i instrumentpanelen(Si-batterier) som börjar bli dåliga.. Vet iofs INTE om du har batterier som jag hade i E28:orna, men iom att din modell var i mångt o mycket en "E28 utveckling" så tror jag det ser likadant ut där som i en E28. Jag bytte batterierna i en av mina E28:or när jag hade tempmätarproblem(visade noll) vill jag minnas.. 2st 1,2v uppladdningsbara med lödtungor är vanligt, dvs kunskaper i lödning är inte fel när man ska börja byta dessa batterier.. Ladda också upp batterierna före montage. Mvh Janne. |
|
|
Tillägg: Var försiktig när du börjar meka, ty det kan gå åt pipan om du är oförsiktig i ditt mekande med instrumenthuset..dvs lite känsliga prylar...men det ser man när man börjar greja. Mvh Janne. |
|
|
Testa här:Länk med huvudmeny:Länk Där visas det mesta. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.