|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ok det där med centreringsring verkar intresant. Antar att et är något som man kan sätta på själv? Vilken storlek är det man ska ha på E61 då? | |
| Du måste mäta fälgcentrum och nav och köpa ring efter det mått du får fram i mellan. | |
|
Hej, Hitta center ringar men fattar inte riktigt deras mått angivelser. Center ring set 76,0MM till 72,6MM?? Betyder det att det är universal för just e61 eller nåt? Länk mvh Kristoff |
|
|
Om du vet håldiametern eller med säkerhet till vilken model fälgen hör (gäller endast BMW originalfälgar) så är det bara att leta efter en centerring som anpassar. Här hittar du centerhålsdiameter till BMWs alla modeller: Länk |
|
|
Du har ju inte originalfälgar så du måste mäta håldiametern och sedan hitta en ring som minskar från din håldiameter till 72,6. Det du länkar till minskar från 76,9 till 72,6 så om dina fälgar är 76,9 så passar dom. Centreringsringar bör du kunna köpa hos de flesta däckhandlare. ___ //Ulf |
|
|
Ok det verkar som det är som ni sger att hålet på fälgen är lite för stort för E61 axeln. Vart tillbaka på däckfirman och dom konstatera att det måste vara det som är problemet. Imorgon ska jag till SRM Fälgrenovering där dom ska göra måttanpassade ringar. Lika bra att får det bra gjort :))) Hoppas nu det löser problemen. |
|
|
Så där ja, nu sitter fälgarna på bilen med center ringar och bilen ligger som ett strykjärn på vägen. Tycker mig inte ens känna några tendenser till spårning ens... skönt! Här är två bilder som jag tog som hastigast med Ifånen. Länk Länk Mvh Kristoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.