AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.093

orkeslös bmw 525 92a vad skall jag göra

Visa användare
3
coco77
525 touring -92
har en bmw 525i 92a touring. Det händer när jag kör ibland när den står på tomgång den går orent blir orkes lös typ ligger i 90km/h då e det som om att jag släpper gasen på bilen men det gör jag ej börjar att trycka ner gasen och när jag nästan e i bott så börjar det att rycka i bilen och så kommer den igång igen.Sen kan jag ligga i stan runt 50km/h och så börjar det igen och då kan det bli så allvarligt att den börjar att bak tända å skjuta går fruktans värt orent och så bara det slutar och det kommer bara ibland??? vad göra e det någon som har eller haft det här underliga felet mvh coco

coco
Visa användare
53
Ekan24v
316i compakt -94
525i 24v -91
518i -90
tjuvluft? hur ser stift samt olja ut?
avgasfärg/doft?
provat koppla ur LMM?

16 ventiler är 8 för lite.
Visa användare
3
coco77
525 touring -92
tjuvluft vet ej,olja 50mil gammal,tändstift nya,avgas färg som en kat bil skall ha inget sot alls gick igenom besiktningen föra veckan med bra värden och det e en 24 valve 192 hk.kopplat ur lmm gick sämmre.

coco
Visa användare
53
Ekan24v
316i compakt -94
525i 24v -91
518i -90
hmm, mkt lustigt...
jo jag har samma spis som du, ska fundera lite och återkommer med funderingar!

16 ventiler är 8 för lite.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Bränslebrist?
Byt bränslefilter först, det kan vara från när bilen var ny och ganska fullt med skit, min 525 piggna till med ett nytt filter.

Hjälper det inte så kosta det iaf inte mycket att testa, nästa steg blir att kolla bränslepumpen, vakuumläckor och felkoder.

//Magnus

Visa användare
18
najseT
520d M -08
523i -99
Hade samma problem på min 728..
Trodde det var Luftmassemätaren men efter byte var problemen kvar. Det visade sig vara just tjuvluft som Ekan just sagt. Torkade och spruckna slangar vid insugningsrören innan luftmassemataren gjorde att mätaren inte visste hur sjutton den skulle "ställa in" motorn. Tätade det sporadiskt med slang och tape och vips var alla hästarna hemma.
Fick dessutom returnera den köpta mätaren av justa Sverker som sålde dem på Blocket.. Toppen.!
Visa användare
3
coco77
525 touring -92
skall kolla detta återkommer med svar om hur det gick

coco
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.