|
|
|
|---|---|
| Har det nån betydelse om vingarna har smält sönder, tappar man mycket i effekt då eller? En spridare har nämligen smält sönder för mig, men det är vingarna som har smälts, inte hela spridaren. Det blev så i och med att jag körde en vippa på femmans cylinder, så då sköt han tillbaka! Är det någon som vet något om detta så vore jag tacksam för svar. | |
|
byt spridare,kan påverka strålbilden!!! D är fegt o släppa gasen! |
|
| i vanliga fall så gör jag inte det... men brukar göra det när bilen inte går bra längre... | |
| men då är ju frågan... om det påverkar strålbilden, kan det då resultera i att man förlorar effekt? | |
|
Ja det kan det. Varför? Jo för om soppan blir droppar istället för dimma i cylindern till följd av dålig/trasig/igengeggad spridare så kan du lika gärna skruva på en förgasare eftersom den ger underfär samma "sprutbild". //Kalle 528i -86 |
|
|
exakt,+att en dålig sprutbild på en cylinder i jämförelse med dom andra medför att det blir sämre förbränning i den cylindern vilket i sin tur kan medföra ryckningar höjd bränsleförbrukning osv,byte av en spridare är väl ingen större kostnad????inget o gnälla över tycker jag. D är fegt o släppa gasen! |
|
| större kostnad beror på hur man ser det... en spridare kostar i alla fall 1100kr på bmw!!! | |
|
leta rätt på en begagnad då!säkert nån här på forumet som har nån ligger o skräpar nån stans,i vilket fall lär du ju byta,vingarna har säkert nån funktion att leda luften över spridarna så bränslet o luften bladas som den ska! D är fegt o släppa gasen! |
|
| har redan lagt in en annons, men får nog göra det igen tror jag... | |
bmwandreas |
Tjena jag har 6st orig 325 spridare till salu,du får dom för 500kr inkl frakt! ring mig på 0707424050 BMW 325 e-30, 6,05 0-100 ,14,2 402m med g-tech. BMW 325 TIC under uppbyggnad. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.