AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.787

Nu är jag "ganska" nära bmw...

Caprice 1996 5,7 lt1 260 horses. Bakhjulsdrift 4 dörrar vad behöver man mer?
ja va ska man säga om dåliga sidor förbrukning kanske?? 0,8-1,5 ungefär men det drar en 540 också. En anning gammaldags bil faktiskt den är ju ändå 16år gammal.
och den där 1,5din stereon med bara ojämna nummer.
plus blir väll 6pers får plats och efter lite "trimm" så orkar den gå :) me like.
Tyst är den också.
Kul bil bränner gummi när man trycker ned gasen lite grann.
glömde en liten sak... Benytrymmet fram kan sitta med rakka ben på motor vägen utan problen så den är rymlig för alla :).
Men det var min suburban 95 också diesel bläää
grattis får man väl säga.. tycker det är en riktigt cool bil och en av få amerikanare jag gillar..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

He,he...
Jag har en likadan bil ståendes här, dock bara med 305:an och ynka 174hk..
Men den bara går och går(årsmodell 1991 Caprice Classic sedan).
Stiftbytet tycker jag dock var ett bök(jag bytte högersidans stift genom hjulhuset t.ex.).

Vinteregenskaperna ger väl inga aha upplevelser, eller rättare sagt det gör det verkligen ;)
Lätt bak och en motor som ger mycket "lågvarvseffekt" gör att man får vara lätt på gasen trots friska dubbdäck..

Första bilen jag kört med friska stötdämpare och fjädrar som gungar sidledes ;))

Mvh Janne.
Ni måste ha roligt värre.
Caprice vore något för mig också :-) Total frihet från stressfläktar och en motor som går mekaniskt tystare än de flesta av dagens maskiner.

Janne T, heder åt dig som skiver "lågvarvseffekt" i stället för vri...

mvh/ Anders
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
5,7 liter och 260 hästar. Vi kan ju konstatera att Tyskarna och Japanerna är bättre på att plocka ut effekt ur motorer än jänkarna. Och gungar gör det sannerligen...
J.Lindström
B2L: Jepp, mer effekt och lägre förbrukning
Men skönt med "lågvarvseffekt", den man får tack vare en annan viktig variabel som man knappt får nämna för en del!!
Nu är jag väldigt nära bmw... Tysk och v8 men mersa w210 E420 hade en Fiat och en citroen c5 och peugeot 406 v6 därimellan. Och en Dodge Aspen 3,7 rak sexa årsm 1980 :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.