AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.436

E39: mer detaljer om täckluckan för dragkrok i stötfångaren bak

d9
80
d97jro
Toyota Auris Touring Sports -14
Hej!

Jag har sökt och läst bland trådarna kring dragkroksmontering för E39. Och så har jag köpt ett begagnat Oris E315 som ska monteras på bilen (523i Touring från feb. 200).

Jag pratade med BMW om täckluckan, och de säljer den färdiglackerad från fabrik för 1025:-, och grundad för egenmålning för 205:-. Jag är tveksam till mina egna talanger att förvandla grundat till snygg cosmossvart... Men!

När jag kollar på realoem (Länk så finns där med en sorts förstärkning (51128216573) också. Jag har inte riktigt fått kläm på det där; ska man såga ut hålet, sätta i den där förstärkningen och sedan sätta på en lucka?

Och vad borde det kosta att låta en lackeringsfirma försöka sig på att förvandla den grundade luckan till cosmossvart? (Mer än 820:-?)

Mvh,

/J
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
jag ar nyss beställt luckan (olackad) bara men den där förstärkningen vet jag inte ett dugg om.

Bara för en lackeringsfirma att starta upp ett lackeringsarbete och ta fram rätt färg kostar mer än 800kr

Lämnar du in den på en lackeringsfirma och ber dem vänta med att lackera delen tills dess en annan bil kommer in som begär lack i samma färg kommer du billigare undan. Då vill de nog bara ha ett par hundringar för att lacka den där delen.
ma
358
majtii
F36 4-serie
Förstärkningen behövs också för att hålla luckan på plats.
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Förstärkningen ser ut att vara där för att styva upp eftersom man sågar upp ett hål i stötfångaren. Detta måste ju resultera i eftersom man kapar att det blir "sladdrigare".. så det är nog inte helt fel att ha den..

Om man måste ha den för luckans skull eller ej vet jag inte..
d9
80
d97jro
Toyota Auris Touring Sports -14
Bra svar, tack så mycket! Är det någon som har gjort detta som har svar på Smajlys fundering om man behöver förstärkningen eller ej?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.