|
|
|
|---|---|
|
Tycker min styrning är lite seg. Alltså tycker man måste vrida ratten väldigt mycket innan den styr så mycket man tycker den borde. Strax innan ett kvarts varv så börjar den svänga, och det känns på tok för mycket. Är inga glapp eller så i ratten, utan det känns allmänt slappt bara. Känns ungefär som en aktiv styrning fast tvärtom :-) Körde min sambos bil igår och blev förvånad över hur direkt i styrningen den var. Så undrar vad det kan bero på? | |
| Kolla servo oljan så nivån ligger rätt. | |
|
Nivån ligger rätt. Servon kan inte ha något med detta att göra,är inte så att det går trögt eller något annat som känns pga oljan. Känns typ som att styrstången skulle vara slapp. |
|
|
Det kan bero på mycket, lufttrycket i däcken, offsett på fälgarna, bredden på fälgarna. mvh stefan |
|
|
Är ungefär samma sak med både sommar och vinterdäcken. Vet att hjulinställningen inte är 100% då jag har ställbara dämpare och har olika höjd sommar och vinter. Men då borde man ju känna skillnaden mer efter däckbyte och justeringen på höjden om det berodde det. Lite påverkar det nog,men inte så pass mycket... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.