AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.496

Värdering 523 ia - 1997 årsm

ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Hej!

Funderar på att sälja min 523:ia.

Årsm:1997
Mil: 19000
Fullservad enligt bok, nyligen inspection 2 gjord, (ca 50 mil sedan)
Endast en tidigare ägare
Svensksåld
Biaritzblå metallic

Utrustning:
Acc (kyler utmärkt)
Farthållare
Multiratt
Orig. 15" alufälgar med friktionsdäck (nästan nya)
Ljus tyginredning (oerhört fint skick)
Larm
Dimljus

Välvårdad
Besiktad och skattad

Vad skulle man kunna få ut tror ni?
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Tippar på att du kan få 30k om bilen inte har några väsentliga fel. 1 ägare och ganska kort miltal tror jag står högt i kurs. Hade en likadan som vinterbil för två år sedan och fick 30k, men det var mitt i finanskrisen.

Mvh Tomas
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Begagnatpriserna har gått upp på sistone. Med tanke på att det bara är två ägare på bilen så tror jag du kan få 35k om den är fullservad och någotsånär rostfri.
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Inga fel på bilen, inga döda pixlar, lysande lampor i instrument eller annat konstigt. Djur och rökfri. Rosten har som vanligt drabbat bagageluckan men detta är lackat och åtgärdat innan jag köpte den, annars ingen rost i dörrar eller motorhuv vilket är vanligt (inte ens omlackat alltså). Inget som behöver åtgärdas på bilen.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Låter som att den bil du äger kan ligga i mera än 30000kr, som det redan skrivits om, iom att den inte gått så fruktansvärt långt och har den utrustning som många av dagens begagnatköpare "vill ha"...
Ett till plus är såklart att den bara haft en tidigare ägare och svensksåld.
Detta faktum brukar rendera i ett högre intresse.

Minus(som jag ser det) är automatlådan, men jag får iaf flika in och säga att många föredrar automat idag..Såå nu slipper man huka sig också ;)

En fråga har jag iofs>>>Har du två uppsättningar hjul till den?
Ser att du endast redovisar att den har friktionsdäck..

Dvs för att få chansen att få över 30000 så bör du nog skicka med en uppsättning riktiga sommarhjul också...tror jag.

Mvh Janne.
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Har tyvärr bara 15" friktionsdäck till den. Finns lite mer utrustning som jag inte nämnde innan - M-sportchassi, shadowline, regnsensor, aut.avbländbar backspegel m.m. Kanske ingen utr. som direkt förändrar prisbilden?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok..
Tja, om utrustningen du tillade ger någon slant mer är väl ingen som vet, men det är visserligen alltid bra att skriva ut så mycket som möjligt i utrustningsväg i en annons.

Jag som är Norrlänning skulle också vara intresserad om det finns mv + kupéuttag t.ex(OM jag var spekulant)..
Men det kanske inte är ett måste nere i "söder", men jag tror väl inte att det är ett minus iaf.

Dragkrok vill ju en del ha, men det är heller ingen garanti att det skulle rendera ett högre pris.
Finns ju folk som "hatar" dragkrokar ;)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.