|
|
|
|---|---|
|
Tja Jag läste om massa folk som bytt packning till ställverket på pumpen så jag gjorde som dom beskrev att dom gjort.Men nu är bilen tvärdöd.Har prövat rivit av ställverket snart 15gånger å försökt med nästan allt.Men ingen skillnad.Kommer inge diesel till spridarna heller.Matarpumpen funkar för det kommer diesel fram till pumpen på motorn.Men längre än så kommer inte det fram. Någon som har tipps och kanske bilder på hur det ska monteras ? Tacksam för svar Bilen är en Bmw 525 TDS -95- //JH | |
|
Har aldrig hört talas om att man ska behöva byta den packningen:S men ställverk har man ju bökat med...Inte alltid lika kul... Hur gjorde du när du tog bort det?några märkningar? Och har du fått i den lille "piggen" där den ska vara ner i pumpen?Får du INGENTING upp till spridarna?Hur långt har bilen/pumpen gått om den någon gång är bytt? jag har ett ställverk ligger men det beror på vart din retur går,uppåt eller bakåt? Annars kan man ju ta isär ställverket och försöka göra rent alla kontaktytor,men det är lite kinkigt... MvH//Chrisse |
|
|
OKey,Jag gjorde 2 markeringar en i framkant och en på ovankant på stättverket. Jag TROR jag har fått i piggen i det lilla hålet i pumpen.Finns det nått sätt man kan titta de på?Om den nu ska sitta i den runda saken på axeln som går att snurra och flytta runt på axeln? Jag får inte upp nån diesel alls ur spridarerören.Inte ens vid bogsering. Pumpen har gått ca 3000Mil sedan den renoverades på en firma i falun.Mi grova retur går bakåt och sen den tunna slangen från spridarna Går framifrån.Du har ingen skiss på hur det ska monteras ihop? :) |
|
|
Ok,jag skulle nog kunna tänka mig att du antingen inte fått i piggen ner i pumpen (det motsvarande i pumpen ska du kunna reglera manuellt med fingret för att få den i rätt läge mot ställverket),lr att stoppen ska ha fastnat..För jag förmodar att bilen gick innan du böt packningen..?Dessvärre har jag bara bilder i huvudet på allt det där:) men stoppen testar du genom att ta loss sladden på den,sen tar du en kabel och lägger på plussen på insuget och sen mot stoppen,då bör du höra om den drar...För om stoppen har fastnat så får du INGEN soppa upp... Testa det så får vi se... MvH |
|
|
OKey.Har tagit isär den igen nu och kollat ställverket.JAG TROR att jag fått i piggen i hålet på "hjulet" som sitter på axeln i pumpen.Går det att testa på nått sätt? Stoppet?Hur och vart sitter den? :) Kass på dieselpumpar tyvär. :) kostar ett ställverk då? :) |
|
|
Justja,Jaa bilen funka klockrent innan :) Läst att många brukar få problem när man lyfter av locket att få igång bilen igen?Varför blir det så? :) |
|
|
Ja,stoppen sitter i bakkant på pumpen med en sladd som sitter med mutter. Och tyvärr så har jag inte det ställverket du har,utan det är från tidigare e34 tds där du har returen upptill (tror inte att det går ihop med din pump). Har du provat att justera ställverket,(fullt bakåt eller fullt framåt)? Annars kan du göra det,det du ändrar då är mängden diesel... och om du får upp diesel på något av dom lägena så kan du provstarta,det som händer om den startar då är att du får hög och orolig gång,eller åt andra hållet låg och orolig gång... För jag förmodar att du bara har lossat spridarrören lite grann,och inte tagit bort dem helt från spridarna..? För då får han inte upp tryck alls...VÄLDIGT VIKTIGT! Annars kan du prova lite lätt med startgas i insuget(då ska man bara ge den en lätt dimma) och går den då så kommer den knacka som attan och låta jätteilla,men det kan vara så att den behöver en extra knuff i starten.. Och varför folk har problem efter hemmapul kan jag inte svara på,jag själv har kanske haft tur då jag hållit på;) Eller skicklighet:P Jag gör så gott jag kan via datorn för att hjälpa dig:) Chrisse |
|
| Okey då fattar jag :D Har vart bort med alla rör och gjort rent allt noga.SÅ ska försöka få igång saken i morgon kväll :) Återkommer fort jag vet nått.Tack så länge :) | |
| Tja Har prövat koppla ström på givaren och den klickar bara,låter typ som att den sitter fast och kan bara klicka,verkar som den inte drar nå speciellet långt. | |
| Tjena! Ok,den ska slå ganska högt,och så ska man kunna känna om den slår...men du kan ju ta ur den och provköra den lös..då bör du se om "kägglan" som är fjäderbelastad rör sig när den får ström(har för mig att den då ska dra kägglan innåt... jag hade själv isär min,och vad du än gör,TAPPA INGENTING från stoppen:)det är som sagt en tunn men ganska lång fjäder (ca 1,5cm) och sen är kägglan ungefär lika lång...Däremot om du tycker att den inte verkar fungera,så kan du ta ur fjädern och kägglan,montera stoppen,och se om du får upp soppa,får du det så kommer bilen troligtvis att gå,MEN däremot så kommer du inte kunna stänga av bilen:S så det gäller ju att det inte är en automat du har:P Hoppas du får fart på den snart... Om inte annat så kan du ringa mig (lättare att surra över telefon) 073-7159543 //Christian | |
|
OKey jag får pröva de då :) Joo jag hör av mej nästa gång jag är i garaget :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.